חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן<br>קרדיט: יח"צ
חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן קרדיט: יח"צ

"אנחנו נתקלים ורואים ביקושים מאד חזקים בשוק, מכל השווקים ומכל היבשות - לא רואים מגמה של ירידה בביקושים", כך אמר חן גולן, יו"ר נקסט ויז’ן בשיחת הוועידה שמתקיימת כעת אחרי פרסום הדוחות, בעוד המניה מחקה ירידות של 7% שנרשמו הבוקר (ב’).

הדברים נאמרו בקשר לצבר ההזמנות של החברה שירד בהשוואה לרבעון הראשון השנה במועד פרסום הדוחות.

למה נרשמה ירידה ברוח הגולמי?

"ברמת החציון הירידה מינורית, אין שינוי שאנו חושבים שיכול להשפיע על הנתון הזה. מה שכן יכול להשפיע זה הפיחות של הדולר מול השקל, חלק מהרכש המשמעותי במצלמות שלנו משולם באירו, מה שפגע ברווח הגולמי, אך חשוב לציין שאין שינוי מהותי שגרם לירידה", אמר גולן.

"אנו צופים שנצליח לעמוד ביעד המכירות, ומגמת הצמיחה נמשכת", הוסיף גולן. "אנו רואים עלייה מאד משמעותית בביקושים בארה"ב עם לקוחות אסטרטגיים, כאשר מספר הלקוחות עולה כל הזמן. אנו נחשפים למשקיעים זרים ורואים כניסה מאד גדולה של משקיעים זרים לתוך החברה. פידלתי נכנסה והפכה בעלת עניין, ואני מאד אופטימי לגבי העתיד", אמר גולן.

לאן החברה הולכת?

"אנו מתקדמים בהרחבת בסיס הלקוחות, בלהביא את האנשים הנכונים שיכולים לתמוך בפיתוח הטכנולוגי של החברה, AI - מגמה שקורית בכל העולם וגם בנקט ויז’ן, וגם ממשיכים בביצוע רכישה אסטרטגית. מאד פשוט להיכנס לחברה אך אנו רוצים למצוא את החברה המתאימה שתוכל לתמוך בצמיחה ולא תהיה עול, ולכן אנו לא מקלים ראש בנושא ולא מתפשרים", אמר גולן.

לגבי העלייה במלאי, אמר גולן: "המלאי עלה כחלק מהמהלך להקטין סיכונים. זה לאו דווקא קשור לעיכוב המשלוחים בשל השמים הסגורים".

"אנו מתקדמים בצעדי ענק לרבעון הרביעי שמאופיין באספקות בזמנים קצר מאד. יכול להיות בכל מנת לכלות את התקציבים ההמזנות גוברות, כך שחלק מנושא המלאי מיוחס להערכות. החברה לוקחת את היתרונות הפיננסים והופכת אותם ליתרון תחרותי. כאשר לקוח יכול לסמוך עלינו ולבקש הזמנה כמה שיותר מהר - נקסט ויז’ן היא ספק שאפשר לסמוך עליו בנושא הזה", הוסיף מיכאל גרוסמן המנכ"ל. "זמן האספקה קשור גם לכמות, ואם אנו יכולים לספק כמות גדולה בזמן קצר - זה יתרון תחרותי".

לגבי השוק האמריקאי, מנכ"ל החברה מיכאל גרוסמן אמר: "אנו רואים ביקושים הולכים וגדלים בשוק האמריקאי. המוצרים בהם משולבת נקסט ויז’ן הגיעו לפרקם, זה שלב ההצטיידות שלהם וזה מצריך פיתוח מוצרים חדשים לאותם לקוחות ששילבו את המוצרים של החברה".

בקשר למכסים אמר גרוסמן: "חברה מחפשת את הפיתרון המיטבי לזה, אנו בוחנים כל אבן של מה שניתן לעשות. על חלק מהדברים אי אפשר לדבר כעת, אמסר הוא שהנושא בטיפול ונקסט ויז’ן תיתן את המענה המירבי על מנת למקסם את הערך עבור החברה".

לגבי שאר העולם והפיזור הגיאוגרפי בקשר לנתח וחרמות, אמר גרוסמן: "יש מדינות סופר חשובות עבור החברה, נקט ויז’ן משולבת בתוך מדינות מפתח ואני מניח שנראה את התוצאות לזה כבר ב-2026. בהקשר של התמהיל הגיאוגרפי, חשוב להכיר כי היכן שלא תהיה קונסטרקציה אנחנו מנסים להקטין תלות ככל שניתן. לגבי איזה איזור יתפוס נתח גדול יותר - זו שאלה קשה. אותנו מעניין שהתמונה הכוללת גדלה ולאו דווקא החלוקה הגיאוגרפית, מה תהיה החלוקה בעתיד של כל איזור".

"אתגר החרמות זהו אתגר נוסף שעמו מתמודדת החברה. בשורה התחתונה, ההתייחסות ליעדי הדירקטוריון לא השתנתה על אף כל האתגרים שניצבים בפנינו", אמר גרוסמן.

לגבי השאלה על שוק רחפנים קטנים יותר, אמר גרוסמן: "אנו עושים פעולות מסויימות בצד הפיתוח על מנת להתאים למערכות עוד יותר קטנות. בשורה התחתונה, זה לא נסתר או נעלם מעיננו, אנו מבצעים פעילות בתחום הזה".

לגבי שאלה על שיתופי פעולה בתחום הבינה המלאכותית אמר גרוסמן: "נקסט ויז’ן בדרכה מפתחת ביכולותיה תחומים מסויימים ב-AI מעבר למה שאנו מבצעים. שיתופי פעולה עם חברות אחרות יכולים להתבצע כאשר זה מגיע מהלקוח. כאשר הוא מבקש מענה".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש