קרדיט: depositphotos / duha127
קרדיט: depositphotos / duha127

חברת האופנה האמריקאית אמריקן איגל אאוטפיטרס (סימול: AEO) השיקה קמפיין סתווי חדש בכיכובה של השחקנית סידני סוויני, כוכבת הסדרות "אופוריה" ו"הלוטוס הלבן" - מה שמקפיץ את המניה בכ-18% במסחר המוקדם בניו יורק לאחר עליות של כ-6% יום קודם.

הקמפיין, שנקרא "Sydney Sweeney Has Great (American Eagle) Jeans, שהוא היקר ביותר בתולדות החברה, מתמקד בקולקציית דנים חדשה הכוללת ג’ינסים וז’קטים בהשראת הסגנון של סוויני, ובהם מוצר הדגל "The Sydney Jean". הקמפיין מוצג על פני מגוון פלטפורמות, כולל תצוגה מרהיבה על פני ה-Exosphere של ה-Sphere בלאס וגאס, שלט חוצות תלת-ממדי בטיימס סקוור, עטיפות אוטובוסים בערים מרכזיות וקמפיין דיגיטלי הכולל ניסוי וירטואלי (AR) ב-Snapchat וערוץ שידור ייעודי באינסטגרם שבו סוויני תתקשר ישירות עם הלקוחות.

ההכרזה על הקמפיין עוררה גל של התלהבות בקרב משקיעים קמעונאיים, שהובילו את המניה להפוך לאחת המדוברות ביותר בפורום WallStreetBets של Reddit ובפלטפורמת Stocktwits, שם דורגה AEO כאחת מעשר המניות המובילות במגמות. הסנטימנט בקרב משקיעים קמעונאיים השתנה במהירות מ"דובי" ל"שורי ביותר" (90/100), כאשר נפח ההודעות וצפיות בעמוד המניה ב-Stocktwits זינק פי 10 מהממוצע החודשי.

הזינוק במניה מגיע על רקע שנה מאתגרת עבור אמריקן איגל, שסבלה מירידה של כ-35% במחיר המניה מתחילת 2024, על רקע האטה בצריכה הקמעונאית בארצות הברית והחששות מהשפעות אפשריות של מכסים על יבוא מסין. הקמפיין של סוויני, שמשלב את כוחה של הכוכבת בקרב קהל היעד של דור ה-Z עם השקעה שיווקית משמעותית, נתפס כניסיון של החברה להחזיר לעצמה את המשיכה בקרב צרכנים צעירים ולהגביר את המכירות.

עלייה החדה במניית אמריקן איגל עוררה השוואות לתופעת "מניות המם", כאשר משקיעים קמעונאיים, המונעים על ידי באזז ברשתות החברתיות, דוחפים את מחירי המניות של חברות עם רמת שורט גבוהה (כ-13% מהציבור הצף של AEO נמצא בשורט, לפי נתוני S3 Partners). פוסטים ברשתות החברתיות, כולל ב-X, הדגישו את ההשפעה הכלכלית של הקמפיין, כאשר משתמש אחד טען כי "קמפיין יחיד של סידני סוויני יצר ערך של 416,449,000 דולר לאמריקן איגל במסחר לאחר הסגירה".

ההשפעה של הקמפיין לא נעצרת בגבולות ארצות הברית. בישראל, מניית פוקס, זכיינית המותג בישראל ובחלק ממדינות אירופה, עלתה ב-1.3% בתגובה להצלחת הקמפיין. המהלך השיווקי של אמריקן איגל, שמשלב חדשנות טכנולוגית כמו תצוגות תלת-ממד וקמפיינים דיגיטליים עם כוחה של סלבריטאית מובילה, ממחיש כיצד מותגים מסורתיים יכולים לנצל את כוחן של הרשתות החברתיות כדי לעורר עניין מחודש ולשנות את התפיסה הציבורית.מבט קדימהלמרות ההתלהבות, אנליסטים מזהירים כי העלייה במניה עשויה להיות מונעת יותר על ידי ספקולציות של משקיעים קמעונאיים מאשר על ידי שיפור ממשי בתוצאות הכספיות של החברה.

אמריקן איגל התמודדה לאחרונה עם ירידה במכירות וברווחים, והחברה אף ביטלה את התחזיות השנתיות שלה במאי 2025 בשל אי-ודאות בנוגע למכסים. עם זאת, הקמפיין עם סוויני, שמגיע לאחר תקופה של אתגרים, עשוי לסמן נקודת מפנה עבור המותג, במיוחד אם יצליח לתרגם את ההתלהבות ברשתות החברתיות למכירות ממשיות.

השילוב של כוכבת על כמו סוויני, השקעה שיווקית משמעותית ותשומת לב מצד משקיעים קמעונאיים ממחיש את הכוח של שיווק ממוקד בעידן הדיגיטלי. כעת, נותרה השאלה האם אמריקן איגל תצליח לנצל את המומנטום הזה כדי לשפר את מעמדה בשוק הקמעונאי התחרותי.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    הבולינגר של טרמינל מתכווץ והדגל מתכונן

    סינדי סוויני אם היה אפשר להשקיע בה ישירות הייתי משקיע , מטורפת בכל קנה מידה
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • אביהו1245
    • 24/07/2025 15:06