קרדיט: depositphotos / teamtime
קרדיט: depositphotos / teamtime

למרות שהשחקנית המובילה בתעשיית הטקסטיל, ההלבשה והמוצרים היוקרתיים, נייקי (סימול:NKE) דיווחה אמש לאחר הנעילה על רווח רבעוני הגרוע ביותר זה למעלה משלוש שנים, התוצאות היו מעל לתחזיות השוק, ובכך עלה אמון המשקיעים כי תוכנית ההבראה של החברה סוף סוף מתחילה להניב תוצאות. מנייתה של החברה שרחוקה כ-65% מהשיא, עלתה במסחר המאוחר בכ-10%.

נייקי הציגה ביצועים חזקים עם רווח למניה (EPS) של 0.14 דולר, שעלה על התחזית של 0.12 דולר ב-16.67%. הכנסות החברה גם עלו על הציפיות והגיעו ל-11.1 מיליארד דולר לעומת תחזית של 10.7 מיליארד דולר.

בשיחה עם אנליסטים לאחר הדו"חות, המנכ"ל נייקי אליוט היל, שחזר מפרישה בשנה שעברה, הציג יוזמות חדשות, כולל ארגון מחדש שמתמקד בפיתוח קווי מוצרים בענפי ספורט מרכזיים. אמנם החברה דיווחה על ירידה של 12% בהכנסות משנה לשנה, אך תחומי מיקוד אסטרטגיים, כמו קטגוריית הריצה ועסקי כדורסל הנשים, הראו צמיחה משמעותית, מה שמעיד על ביצוע מוצלח של אסטרטגיית "WinNow" של נייקי. "כשאנחנו מתמקדים בספורט - אנחנו מנצחים", אמר היל, תוך שהוא מציין את קו המוצרים לריצה, שנמצא במוקד הדאגה של המשקיעים נוכח תחרות גוברת מצד מותגים כמו Hoka ו־On שגוזלים נתחי שוק. הוא ציין כי המכירות בתחום הריצה עלו בשיעור חד ספרתי.

"התוצאות שאנו מדווחים עליהן היום ברבעון הרביעי ובשנת הכספים 2025 אינן עומדות בסטנדרט של נייקי. אך כפי שאמרנו לפני 90 יום, הפעולות שאנו מבצעים במסגרת יוזמות "WinNow" משפיעות. מכאן, אנו מצפים שהתוצאות העסקיות שלנו ישתפרו. הגיע הזמן להפוך דף", אמר היל.

מכירות נייקי דיירקט ירדו ב-14%, כאשר מכירות בדיגיטל ירדו ב-26% (לפני התחלת הקמת החנות באמזון בסתיו הקרוב), והמכירות בחנויות נייקי עלו ב-2%. שולי הרווח הגולמי ירדו ב-440 נקודות בסיס ל-40.3% על בסיס מדווח עקב הנחות גבוהות יותר במכירות לסיטונאים, הנחות גבוהות יותר בחנויות המפעל של נייקי, והפחתת עלויות בשרשרת האספקה. 

בתוך כך, המכסים יעלו לחברה מיליארד דולר והיא תוציא חלק מהיצור שלה מסין על מנת לעקוף את המכסים.

התחזית לרבעון הבא של החברה לא הייתה גרועה כפי שמשקיעים חששו, כאשר החברה מצפה לירידה חד ספרתית בהכנסות ברבעון הבא - מה שסיפק תקווה למשקיעים כי השפל של החברה, ושל המניה, מאחוריה.

מי שצפויה ליהנות מההתאוששות של נייקי היא ריטיילורס הישראלית, שכן נייקי מהווה כשני שליש ממכירותיה. ברבעון החולף ריטיילורס ספגה צניחה של 17.7% במכירות בחנויות זהות של המותג נייקי, ברבעון שביעי ברציפות. ההתאוששות של נייקי צפויה להקל על ריטיילורס בתקווה לנקופת מפנה שתצדיק את התרחבותה עם פתיחת 12 חנויות בצרפת.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    אגב תפרון גם מוכרת לנייקי

    קצת מעיב העניין ששער הדולר נמוך כך שתפרון תקבל בשער דולר נמוך וגם לא ברור עניין המכסים עד כמה זה יכול אולי להזיק לרווחים של תפרון אבל בכל מקרה אני חושב שהנייר במחיר טוב והגעתי עד כה למיצוע של 45K מקקוה שלא נתבדה ברבעון הקרוב
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • בסיסה
    • 27/06/2025 12:50