משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות<br>קרדיט: מזרחי טפחות
משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות קרדיט: מזרחי טפחות

לאחר שנדונה ואושרה בדירקטוריון הבנק, פורסמה הבוקר לציבור התוכנית האסטרטגית של מזרחי-טפחות לשנים 2025-2027. התוכנית החדשה כוללת מספר נדבכים מרכזיים, שבאמצעותם מבקש הבנק להמשיך ולצמוח, תוך גידול בנתחי השוק בתחומי הפעילות השונים, תשואה דו-ספרתית גבוהה ויציבה בשלוש שנות התוכנית, ושמירה על יחס יעילות איכותי.

היעדים העיקריים

נתח השוק באשראי לציבור: עלייה מ-21.5% בסוף 2024 ל-24%-23% בשנת 2027; נתח השוק בפיקדונות הציבור: גידול מ-18.4% בסוף 2024 ל-21%-20% בשנת 2027; נתח שוק אשראי עסקי בישראל: צמיחה מ-11.7% בסוף 2024 ל-16%-15% בשנת 2027; התשואה להון בכל אחת משנות התוכנית: 18%-17%; יחס יעילות תפעולית ממוצע בתקופת התוכנית: קטן או שווה ל-35%.

יו"ר הדירקטוריון אבי זלדמן ציין, כי התוכנית האתגרית שאושרה בדירקטוריון תסייע לבנק להתמודד באופן מיטבי עם התמורות הרבות בסביבה העסקית בכלל ובמערכת הבנקאית בפרט, ולהמשיך את תנופת הצמיחה שלו. "מזרחי-טפחות התברך בהון אנושי משובח, איכותי ומקצועי – מהנהלת הבנק ועד לאחרון העובדים. אני סמוך ובטוח, שנדע לעמוד גם ביעדי התוכנית החדשה, כפי שעשינו בעבר, ונחזק עוד את מעמדנו כבנק גדול ומצליח, המעניק שירות יוצא דופן ללקוחותיו, ומשיא ערך לכל מחזיקי העניין שלו", אמר יו"ר הבנק.

מנכ"ל הבנק משה לארי א מר, כי מזרחי-טפחות עמד ביעדים העיקריים של התוכנית האסטרטגית הנוכחית שלו, והוא ניצב בנקודת מוצא אופטימלית לביצועה של קפיצת מדרגה נוספת בפעילותו הבנקאית בכלל, והעסקית בפרט. "מזרחי-טפחות רשם בשנים האחרונות, בממוצע, את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר באשראי לציבור, את התשואה להון הגבוהה ביותר וזאת לצד רווחי שיא, יחס יעילות איכותי, המשך הובלת שוק המשכנתאות – תוך הגדלת הפער מהמתחרים, ותפיסת שירות מבודלת, שבזכותה מוביל הבנק, מזה חמש שנים ברציפות, בסקרי בנק ישראל, בנושא שביעות הרצון של לקוחות המערכת הבנקאית".

לדבריו, הישגים אלה והעובדה שמזרחי-טפחות מחזיק בתמהיל אשראי ייחודי, שבו, כ-64% מתיק האשראי לציבור מופנה לתחום המשכנתאות, המתאפיין בפיזור גבוה ובסיכון נמוך, יאפשרו לבנק להציג ב-3 שנות התוכנית מודל של צמיחה מאוזנת ובריאה, תוך השגת תשואה להון גבוהה ויציבה, וניהול סיכונים קפדני.
אבני הדרך המרכזיות, בתוכנית האסטרטגית החדשה, הם: המשך הובלת שוק המשכנתאות, קפיצת מדרגה בפעילותו של הבנק במגזרים העסקיים, יעילות כחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית של הבנק, ואסטרטגיית שירות אישי ואנושי, כמנוע צמיחה ובידול.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש