רמי לוי<br>קרדיט: יח"צ
רמי לוי קרדיט: יח"צ

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025, המלמדות על צמיחה בהכנסות הן בפעילות קמעונאות מזון והן בפעילות הפארם, שחיקה ברווחיות הגולמית בשל ספיגה של העליות מחירים והעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח.

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-6% לכ-1.85 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.74 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, ומפתיחת סניף דיסקאונט חדש במגדל העמק, במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים. לצד זאת, נרשום גידול במכירות רשת גוד-פארם , המתבטא בעלייה של כ-8.2% בפדיון חנויות זהות ומפתיחת חנויות חדשות של הרשת.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בכ-4% לכ-438 מיליון שקל, בהשוואה לכ-420 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, בקיזוז חלקי עם ההתמתנות ברווחיות הגולמית ברבעון לכ-23.8% לעומת כ-24.1% ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מספיגה של עליית מחירים והעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה לכ-90 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה הקלה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור בהיקפי הפעילות. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.9%, בהשוואה לכ-5.1% ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מירידה ברווחיות הגולמית כאמור.

הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-55 מיליון שקל, בהשוואה לכ-62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 11.3%. הירידה ברווחים, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו בכ-10 מיליון שקל בשל הירידה בשווי תיק ניירות הערך, בעוד שאשתקד תרם תיק ניירות הערך הכנסה חיובית בסך של כ-6 מיליון שקל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בשיעור חד של כ-54% לכ-217 מיליון שקל, בהשוואה לכ-141 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה בתזרים נבעה בעיקר משינויים בהון החוזר – בעיקר מעלייה ביתרת ספקים.

ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בכ-2% לכ-168 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות), לעומת כ-164 מיליון שקל (כ-9.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-45 מיליון שקל, בהמשך לחלוקת דיבידנד בסך של כ-247 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה וחילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כמעט 2 מיליארד שקל.

בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 60 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). החברה מזהה פוטנציאל להקמה של כ-25 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום, ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא תיצור קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בהתאם לכך, בכוונת החברה לפתוח כ-5 סניפי דיסקאונט וכ-13 סניפי פארם במהלך השנה הקרובה. בנוסף, משקיעה החברה באמצעים טכנולוגים מגוונים ומתקדמים שיביאו לשירות טוב יותר ולמגוון גדול יותר של שירותים ללקוחות החברה, לרבות בניית מחסן רובוטי לחלוקה באינטרנט.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש