קבוצת שופרסל פרסמה היום (ה’) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2025, אותו סיימה עם עלייה בפרמטרים ברקע לפתיחת סניפים חדשים וצעדי התייעלות ושיפור תהליכים. בין השאר הקבוצה המשיכה לקדם טיפול וסגירה של סניפים מפסידים, השקעות ושדרוג ומיתוג מחדש של סניפים, ומהלכים תפעוליים לשיפור רכש סחורות, ציוד ושירותים לוגיסטיים.
הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ־3.529 מיליארד שקל ברבעון הראשון בהשוואה לכ־3.786 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מוסברת כתוצאה מנקיטת פעולות יזומות לשיפור הרווחיות שלהן השפעה על ההכנסות לצד השפעות חיצוניות כגון, ירידה בצריכה עם התמתנות השפעת המלחמה, מחסור בעובדים בענף הקמעונאות ויום עודף ברבעון המקביל אשתקד.
שופרסל רשמה עלייה ברווח הגולמי, שהסתכם בכ־1.047 מיליארד שקל (29.7% מההכנסות), בהשוואה לכ־1.027 מיליארד שקל (27.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה בעיקר ממיקוד הפעילות המסחרית והשיווקית במגזר הקמעונאות, לצד התקדמות בצעדי התייעלות תפעולית.
עלייה ברווח התפעולי (לפני הכנסות אחרות), שהסתכם בכ־230 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות); בהשוואה לכ־165 מיליון שקל (כ־4.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
עלייה ב־EBITDA, שהסתכם בכ־462 מיליון שקל (כ־13.1% מההכנסות); בהשוואה לכ־409 מיליון שקל (כ־10.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, שופרסל רשמה עלייה של 74% ברווח הנקי לכ־157 מיליון שקל (כ־4.4% מההכנסות), בהשוואה לכ־89 מיליון שקל (כ־2.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.