קבוצת דיפלומט פרסמה היום לאחר המסחר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, ממנו עולה כי הפעילות בישראל ממשיכה להוביל בפער ניכר את יתר השווקים הגאוגרפיים. העלאות המחירים שביצעה החברה בתחילת השנה, ושנמשכו גם בחודש מאי, התגלגלו לשורת ההכנסות והרווח שאותו שילשה הקבוצה.
הכנסותיה ממכירות עלו מ-829.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024 ל-877 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בנטרול הפרשי תרגום שליליים הקבוצה מציגה גידול של 56 מיליון שקל, שעיקרו בסך 26 מיליון שקל מיוחס לפעילות בישראל.
הרווח הגולמי עלה מ-176.2 מיליון שקל ל-193.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי זינק מ-18.7 מיליון שקל ל-33.8 מיליון שקל. בנטרול עיצום כספי ברבעון המקביל, הרווח התפעולי היה עולה ב-6 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק מ-6.3 מיליון שקל ל-17 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. דיפלומט נהנתה מרווח מעסקאות גידור של 11.5 מיליון שקל ומהפרשי תרשום של 8.3 מיליון שקל ב-2025.
ההכנסות מפעילות ישראל הסתכמו ב-551 מיליון שקל. לשם השוואה, ההכנסות ביתר איזורי הפעילות הסתכמו ב-166 מיליון שקל בלבד בדרום אפריקה, וברף התחתון ב-34 מיליון שקל בקפריסין.
הרווח התפעולי מהפעילות בישראל הוכפל מ-15.7 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ל-31.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2025. לשם השוואה, הרווח התפעולי ביתר איזורי הפעילות היו 375 אלף שקל בדרום אפריקה, הפסד של כ-1 מיליון שקל בגיאורגיה, רווח תפעולי של כ-1.1 מיליון שקל בניו זילנד, ושל כ-2.1 מיליון שקל בקפריסין.
שיעור הרווח מישראל עלה מ-3% ל-5.6%. זאת לעומת 0.2% בדרום אפריקה או של 1.8% בניו זילנד. ברבעון המקביל החברה רשמה הוצאה חד פעמית בגין עיצום כספי שקיבלה מרשות התחרות בסך 9 מיליון שקל בגין הפרות החוק "לכאורה" של קידום התחרות.
הרווח התפעולי שנרשם בישראל בהשוואה למדינות האחרות כמו: דרום אפריקה, גאורגיה, ניו זילנד וקזחסטן, גבוה פי 46.5, מה שמעיד על מרכזיותה הכלכלית של ישראל בפעילות הקבוצה.