אתי אלישקוב, מייסדת ומנכלית ליברה<br>קרדיט: אבי מועלם
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכלית ליברה קרדיט: אבי מועלם

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה, בראשות המנכ"לית אתי אלישקוב, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2025, המציגים צמיחה מרשימה בהכנסות וברווחים. החברה, שמיישמת לראשונה את תקן החשבונאות IFRS17 (במקום IFRS4) בהתאם להוראות רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון, ממשיכה להציג ביצועים חזקים בכל ענפי הפעילות שלה, עם דגש על ביטוח רכב, רכוש וחיים.

ברבעון הראשון של 2025, רשמה ליברה גידול של 13% בפרמיות ברוטו, שהסתכמו ב-250.6 מיליון שקל, לעומת 222 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לפני מס זינק ב-32% והגיע ל-25.3 מיליון שקל, לעומת 19.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל לאחר מס הסתכם ב-16.5 מיליון שקל, עלייה של 32% לעומת 12.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024.

הצמיחה נובעת משיפור ברווחיות החיתומית, במיוחד בענפי רכב רכוש ורכוש אחר, וכן מגידול בהיקפי הפעילות. יחס ההפסד המשולב (Combined Loss Ratio) בענף רכב רכוש עמד על 79%, לעומת 76% ברבעון המקביל, מה שמציב את ליברה בין החברות המובילות בשוק מבחינת יעילות חיתומית.

ביצועים לפי מגזרים

ביטוח כללי: ההכנסות משירותי ביטוח צמחו ב-26% והסתכמו ב-201.4 מיליון שקל, לעומת 159.9 מיליון שקל אשתקד. הרווח משירותי ביטוח עלה ב-19% ל-23.1 מיליון שקל, הודות לשיפור ברווחיות בענפי רכב ורכוש.

ביטוח רכב רכוש: הפרמיות ברוטו צמחו ב-11% ל-161.7 מיליון שקל, וההכנסות משירותי ביטוח זינקו ב-27% ל-134 מיליון שקל. הרווח בענף זה עלה ב-25% והסתכם ב-24.1 מיליון שקל, כתוצאה מירידה בעלויות גניבה ושיווק, לצד גידול של 27% בכמות המבוטחים הפרטיים ונאמנות לקוחות גבוהה.

ביטוח רכב חובה: הפרמיות ברוטו עלו ב-15% ל-78.6 מיליון שקל, וההכנסות משירותי ביטוח צמחו ב-21% ל-60.5 מיליון שקל. עם זאת, נרשם הפסד של 1.1 מיליון שקל משירותי ביטוח, לעומת רווח של 2 מיליון שקל אשתקד, בשל הרעה חיתומית משנת 2023.

ביטוח רכוש אחר (דירות, עסקים, חיות מחמד ונסיעות לחו"ל): הפרמיות ברוטו עלו ב-29% ל-8.1 מיליון שקל. ההכנסות צמחו ב-21% ל-7 מיליון שקל, והענף עבר להפסד כולל של 111 אלף שקל, שיפור לעומת הפסד של 1.9 מיליון שקל אשתקד, הודות לצמצום תביעות גדולות.

ביטוח חיים: הפרמיות ברוטו זינקו ב-83% ל-2.2 מיליון שקל, וההכנסות משירותי ביטוח עלו ל-2.5 מיליון שקל. הרווח הכולל לפני מס בענף זה הסתכם ב-190 אלף שקל. החברה החלה לשווק פוליסות משכנתא בשיתוף סוכנות "מעלות" עבור בנק לאומי, עם פרמיה משונתת של 10.1 מיליון שקל.

תיק השקעות ופעילות דיגיטלית

תיק הנוסטרו של ליברה הסתכם ב-600 מיליון שקל, עם רווחי השקעות של 5.6 מיליון שקל, עלייה לעומת 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה ממשיכה להתמקד בלקוחות פרטיים בלבד, ללא ציי רכב או קולקטיבים, ומנהלת כ-460,000 פוליסות עבור למעלה מ-250,000 מבוטחים, רובם בענף רכב.

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "ליברה ממשיכה להציג צמיחה משמעותית בכל תחומי פעילותה ופותחת את השנה עם תוצאות חזקות בכל הפרמטרים ורווח כולל מרשים מאוד לרבעון הראשון. זאת, בעיקר בעקבות הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי, תוך התמקדות בביטוחי פרט בלבד, לצד המודל התפעולי היעיל של החברה. ליברה בולטת ברווח חיתומי משמעותי לצד הוצאות תפעוליות נמוכות, כך שה- Combined Loss Ratio שהחברה מציגה הוא מהטובים בענף. אפליקציית Chik שזוכה להצלחה רבה בקרב הנהגים הצעירים, שיתוף הפעולה עם סוכנות "מעלות" מקבוצת לאומי בתחום ביטוחי המשכנתא, הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב, והגידול המתמשך בתיק הנוסטרו מהווים עבורנו עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש