קרדיט: אסיה רביבו
קרדיט: אסיה רביבו

קבוצת קסטרו פרסמה הבוקר (ד’) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, אותו סיימה אם עלייה בהכנסות אך אלו לא ירדו לשורה התחתונה וההקבוצה רשמה רווח אפסי לעומת 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עלות ההכנסות עלתה, הוצאות המכירה והשיווק עלו גם הם, כמו גם הוצאות המימון והוצאות ההנהלה שטיפסו ל-30 מיליון שקל ברבעון.

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2025 צמחו בכ-8.3% והסתכמו בכ-470.6 מיליון שקל לעומת כ-434.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות. הקבוצה הציגה גידול של כ-6.9% במכירות החנויות הזהות של מותגי הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2025 שהסתכמו בכ-418.8 מיליון שקל בהשוואה לכ-391.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-7.8% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-5.4% ובתחום הקוסמטיקה נרשם קיטון קל של 0.1%.

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל הסתכם ברבעון הראשון לשנת 2025 בכ-1,851 שקל לעומת כ-1,732 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הראשון לשנת 2025 צמחו בכ-6% והסתכמו בכ-327.4 מיליון שקל לעומת כ-308.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות, שקוזז בחלקו על ידי קיטון בכמות החנויות ושטחי המסחר. בתחום פעילות אופנת ההלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-10.6 מיליון שקל לעומת כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-8.3% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות כתוצאה מירידה בעלויות ההובלה והשילוח וכן משינוי בשער החליפין לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

במגזר אופנת ההלבשה, אורבניקה הציגה ברבעון הראשון צמיחה של כ-14.9% בהכנסות לכ-111.8 מיליון שקל עם שיעור רווח תפעולי המהווה כ-6.9% מההכנסות, הכנסות הודיס צמחו בכ-8% לכ-79.1 מיליון שקל עם שיעור רווח תפעולי המהווה כ-14.2% מההכנסות. הכנסות המותג קסטרו הסתכמו בכ-136.5 מיליון שקל לעומת כ-138.3 ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הגידול בחנויות הזהות של המותג קסטרו היה הגבוה ביותר מבין מותגי מגזר אופנת ההלבשה. המותג קסטרו צמצם את ההפסד התפעולי לכ-8.4 מיליון שקל לעומת כ-11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תחום אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-118.6 מיליון שקל, גידול של כ-10.3% לעומת כ-107.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתחום אביזרי אופנה גדל בכ-0.9% והסתכם בכ-14.8 מיליון שקל לעומת כ-14.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות שקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות השיווק והפרסום.

תחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-7.7% לכ-18.1 מיליון שקל לעומת כ-16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתחום הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-231 אלף שקל לעומת כ-1.95 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מגידול בעלויות שכר עבודה כתוצאה מגידול במצבת החנויות וביצוע הכשרות לעובדים.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2025 צמח בכ-9.9% והסתכם בכ-254.5 מיליון שקל (כ-54.1% מהמחזור) לעומת כ-231.7 מיליון שקל (כ-53.3% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווחיות הגולמית נובע מהגידול בהכנסות, מירידה בעלויות ההובלה והשילוח וכן מהתחזקות השקל מול הדולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2025 הסתכם בכ-20.0 מיליון שקל לעומת כ-20.8 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2024. השינוי נובע מגידול רווחיות מגזר אופנת ההלבשה ומגזר אביזרי האופנה, אל מול קיטון רווחיות במגזר הטיפוח והקוסמטיקה וזאת חרף הפסד בסך של כ-5.9 מיליון שקל הנובע מפעילות אחרים לא מיוחסים, בעיקר בגין עלויות תפעוליות לצורך החדרת המותג איב רושה לשוק האמריקאי ומיקוד בפעילות האונליין והמכירה הסיטונאית. בנטרול פעילות אחרים לא מיוחסים, צמח הרווח התפעולי בכ-25% והסתכם בכ-25.9 לעומת כ-20.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2025 הסתכם בכ-138 אלף שקל לעומת כ-3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש