קבוצת פוקס פרסמה הבוקר (א’) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, אותו סיימה עם עלייה בהכנסות, אך ירידה במכירות החודשיות למ"ר, לצד עלייה בהוצאות מימון וירידה בשורה התחתונה.
ברקע: החולשה של המותג נייקי של החברה הבת ריטיילורס מושך כותרות. בזמן שנייקי צפויה למכור את המותג באמזון, החברה הבת ריטיילורס מתכננת לפתוח עוד חנוית של המותג בגרמניה בעלות של עד 30 מיליון אירו. עם זאת, בריטיילורס שואבים אופימיות משיחת הוועידה של ניקיי בשאיפה לעלייה במכירות נוכח פעילות לחיזוק המותג.
בשורה העליונה, פוקס רשמה עלייה במכירות מ-1.3 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2024 ל-1.47 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2025. העלייה בשיעור 13.6% נבעה מהגידול במכירות החנויות הזהות במרבית המגזרים לאור גידול שטחי המסחר. יחד עם זאת, המכירות למ"ר של תחום האופנה בארץ עלה מ-1,129 שקל ל-1,166 שקל; המכירות למ"ר בתחום מוצרי אווירה וטיפוח ירדו מ-2,690 שקל ל-2,643 שקל; אלו בתחום הספורט ירדו מ-2,070 שקל ל-1,789 שקל.
רווח הגולמי עלה מ-708.9 מיליון שקל ל-821.9 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עלה מ-54.5% ל-55.6% ברבעון הראשון של השנה.
הוצאות המכירה והשיווק עלו מ-616.5 מיליון שקל ל-743.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בחברה מסבירים את העלייה בהשקעה בהתרחבות בשטחי המסחר ותחומי פעילות חדשים.
הרווח התפעולי נחתך מ-68.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024 ל-51.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. שיעור הרווח התפעולי ירד מ-5.3% ל-3.5%.
הוצאות המימון עלו ב-45% ל-18 מיליון שקל. ההוצעות נבעו בעיקר בשל חכיה של 39.2 מיליון שקל, הוצאות ריבית על ההלוואות בסך 12.8 מיליון שקל, ועמלות של 1 מיליון שקל. מנגד, נרשם קיזוז בשל הכנסות שערוך מט"ח, עסקאות הגנה של 18.2 מיליון שקל, והכנסות משערוך ריבית ומני"ע בסך 15.4 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, פוקס סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 42% ברווח הנקי ל-25 מיליון שקל.
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס: "ברבעון הראשון הצלחנו להגדיל את מכירות הקבוצה ולעמוד ביעדינו. אנו פועלים בהתאם לתוכניות האסטרטגיות של הקבוצה, ומרחיבים את פעילותנו הן בישראל עם פתיחת חנויות נוספות ביניהן של ג’מבו יוון ורכישת 51% מ"איתי ברנדס", והן בזירה הבינלאומית עם חתימת הסכמים לפתיחת חנויות ג’מבו יוון ופליינג טייגר בקנדה. הקבוצה מבססת את מעמדה כשחקן מוביל בתחומי הספורט והריטייל בשווקים גלובליים, תוך איתור הזדמנויות חדשות והעמקת שיתופי פעולה אסטרטגיים, כל זאת כחלק ממחויבותנו ליצירת ערך למשקיעים וללקוחותינו".