איציק וייץ, מנכל קרסו מוטורס<br>קרדיט: אסף לב
איציק וייץ, מנכל קרסו מוטורס קרדיט: אסף לב

קבוצת קרסו מוטורס פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון לשנת 2025, אותו סיימה עם הכנסות שיא של כ-1.9 מיליארד שקל, לעומת כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 28%.

הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות רכב חדש, וכן מגידול בפעילויות השירות, המימון ואחרים. כמות הרכבים החדשים שנמכרו ברבעון הראשון של 2025 עלתה בכ-50% ל-10,071 רכבים, לעומת 6,730 רכבים ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של הקבוצה צמח בכ-70.5% לכ-13.3% לעומת כ-7.8% ברבעון המקביל אשתקד. מנתוני דוח איגוד יבואני הרכב עולה כי החברה רשמה שיא במסירות רכבים ברבעון הראשון העומד על 13,030 כלי רכב, כאשר היא ממוקמת במקום הראשון במכירת רכבים חשמלים עם נתח שוק של כ-21.7% ובמקום הראשון במכירת רכבי פרימיום חשמליים עם נתח שוק של כ-22.4%.

ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון הראשון של 2025 טיפסו בכ-45.6% לכ-1.4 מיליארד שקל, לעומת כ-928.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הוכפלו לכ-181.1 מיליון שקל, לעומת כ-90.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הליסינג ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו ב-436.4 מיליון שקל, לעומת כ-450.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו בכ-67.7 מיליון שקל, לעומת כ-69.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר המימון ברבעון הראשון של 2025 עלו בכ-20.1% לכ-26.6 מיליון שקל, לעומת כ-22.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-20% לכ-26.3 מיליון שקל, לעומת כ-21.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון הראשון של 2025 עלה כ-14.4% לכ-114 מיליון שקל, לעומת כ-99.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד צמח בכ-24% לכ-38.4 מיליון שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2025 עלה בכ-37% לכ-345.7 מיליון שקל (כ-18% מההכנסות), לעומת כ-253 מיליון שקל (כ-16.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח מפעולות רגילות ברבעון הראשון של 2025, זינק בכ-80% לכ-239 מיליון שקל, לעומת כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי טיפס בכ-65.5% לכ-108.5 מיליון שקל, לעומת כ-65.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע מהעלייה בהכנסות, בקיזוז עם גידול בהוצאות המימון, נטו בשל עלייה בחוב הפיננסי, הפסדים, נטו הנובעים מנגזרים פיננסים והפרשי שער וכן גידול בחלק הקבוצה בהפסדי חברות המטופלות לפי שיטת השווי מאזני, נטו שנבעה מירידת ערך ורישום הפסדי נטו, שוטפים בגין השקעות בחברות כלולות.

לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 31 במרץ 2025 בסך של כ-131 מיליון שקל. סך ההון של הקבוצה ליום 31 במרץ 2025 מסתכם בכ-2.05 מיליארד שקל, לעומת כ-1.89 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של הקבוצה מהווה כ-18.8% מהמאזן המאוחד.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "תוצאות הרבעון משקפות את הצלחתה של האסטרטגיה ארוכת השנים שביססה את מעמדה של קרסו מוטורס כקבוצת הרכב המובילה בישראל, וזאת בזכות העובדה שהקבוצה מציעה כיום את סל הפתרונות המלא ללקוחותיה בעולמות הרכב, המימון והביטוח. מכירות מותגי הרכב של הקבוצה חצו ברבעון את רף ה-10,000 רכבים, זאת בהובלת המותג צ’רי שממשיך לבסס את מעמדו בשוק הישראלי והמותג החשמלי Xpeng, מותג הפרמיום המוביל בישראל. מגזרי המימון, שירותים ואחרים רשמו גם כן עליה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. כמו כן, במגזר הליסינג צמחה הפעילות תוך המשך קיבוע מעמדה של פריסבי ליסינג כאחת משתי החברות הגדולות בארץ בתחומה. במבט לתוך 2025 אנחנו צופים כי מותגי הפלג-אין של צ’רי שהושקו לאחרונה, יחוללו שינוי בענף".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש