חברת התעופה הישראלית ישראייר גרופ פתחה את שנת 2025 עם תוצאות מרשימות אך מורכבות, כפי שפורסמו בדוחות הרבעון הראשון. החברה דיווחה על זינוק של כ-25 מיליון דולר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת וצבר הזמנות לעונת הקיץ שחצה את רף ה-160 מיליון דולר, מה שמעיד על ביקוש חזק ונאמנות לקוחות. עם זאת, למרות הכנסות שיא של כ-136 מיליון דולר, עלייה משמעותית לעומת 64.68 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, החברה סיימה את הרבעון עם הפסד של כ-6.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 730 אלף דולר בתקופה המקבילה ב-2024.
הגורם המרכזי להפסד הוא הוצאות משמעותיות בגין קליטת שישה מטוסים חדשים - שניים בבעלות החברה וארבעה בחכירה רטובה. עלות קליטת המטוסים הסתכמה בכ-4 מיליון דולר, ועוד 1.5 מיליון דולר הושקעו בהכשרת צוותים. בנוסף, החברה רכשה שני מטוסים בעלות של כ-39 מיליון דולר, לעומת רכישת מטוס בודד ב-24 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מהלכים אלו משקפים אסטרטגיה נחושה להרחבת הצי לקראת עונת הקיץ, תוך התמקדות בהגדלת קיבולת ופתיחת יעדים חדשים.
למרות ההפסד, ישראייר שמרה על רווחיות גולמית יציבה והגדילה משמעותית את היקף הפעילות ברקע להיעדרות החברות הזרות בשל המצב הביטחוני, עם 750 אלף נוסעים שהוטסו בחמשת החודשים הראשונים של 2025 – עלייה של למעלה מ-300 אלף נוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יתרה מכך, ההכנסות ממוצרים נלווים, כמו כבודה והושבה, זינקו ל-26 דולר לנוסע (11% מהמחזור), לעומת 20 דולר אשתקד.