דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ<br>קרדיט: יח"צ
דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ קרדיט: יח"צ

אייקון גרופ, העוסקת בייבוא, הפצה ומכירה של מוצרי אפל בישראל, מפיצת מוצרי Lenovo, Asus, HPE ו-Check Point, פרסמה דוחות לרבעון הראשון של השנה אותו סיימה עם ירידה בפרמטרים.

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו בכ-346.8 מיליון שקל, לעומת כ-387 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. הירידה בהכנסות מיוחסת לשני מגזרי הפעילות.

במגזר הקמעונאות הסתכמו ההכנסות בכ-105.4 מיליון שקל, לעומת כ-117.8 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מירידה במכירות אייפונים.

במגזר ההפצה הסתכמו ההכנסות בכ-241.4 מיליון שקל, לעומת כ-269.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2024. הירידה נבעה בעיקר מרידה במכירות אייפונים ומחשבים.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-36.9 מיליון שקל, לעומת כ-42.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-10.6%, לעומת כ-10.9% ברבעון הראשון של 2024.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2025 הסתכם בכ-12.2 מיליון שקל, לעומת כ-16.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מירידה בהכנסות בקיזוז קיטון בהוצאות התפעול (מכירה ושיווק והנהלה וכלליות).

ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-13.2 מיליון שקל, לעומת כ-16.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024.

הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2025 בכ-6.1 מיליון שקל, לעומת כ-9.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

במהלך הרבעון, החברה השלימה את הליך מימוש אופציית הרכישה ב-Visual כך שחברה מחזיקה במלוא (100%) הונה המונפק והנפרע של Visual (כ-90% בדילול מלא).

לדברי דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "אנו מסכמים רבעון ראשון שבו פעלנו בסביבת שוק שהתאפיינה בירידה זמנית בביקושים. בהסתכלות רחבה יותר, אייקון פועלת בשוק שנהנה מביקושים משמעותיים לאורך זמן, ופועלת כל העת להרחיב ולגוון את פורטפוליו המותגים שלה ולחזק את מערכי ההפצה והקמעונאות. במהלך הרבעון פתחנו חנות חדשה ברשת איידיגיטל בפורמט APP בקניון ביג גלילות. במקביל אנו ממשיכים בתוכניות העבודה הרב-שנתיות שלנו של שיפור מבנה העלויות, לרבות הטמעת תהליכי דיגיטציה ומערכות תומכות חדשות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש