מיטרוניקס פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, שאותו סיכמה עם ירידה של 24% בהכנסות ל-346.6 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מדובר בנתון גבוה מהתחזיות החברה נתנה במרץ האחרון להכנסות של עד 335 מיליון שקל בטווח העליון של התחזית.
הירידה משקפת את האתגרים בסביבה תחרותית, השפעת השינוי בתמהל המכירות של החברה בין הרבעונים, כמו מעבר למכירות ישירות לצרכן הסופי, וגם הושפעו המכירות מהמשך הצטיידות שמרנית בצפון אמריקה ואירופה לצד אתגרים תפעוליים.
המכירות בצפון אמריקה ירדו ב-42% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות באירופה ירדו ב-11% והמכירות באוקיאניה ירדו ב-28%.
הרווח הגולמי ירד ל-128.5 מיליון שקל (37.1% מהמכירות) בהשוואה 177.3 מיליון שקל (38.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי נחתך מ-60.2 מיליון שקל ל-33.4 מיליון שקל.
הליך התייעלות של החברה גרר ירידה בהוצאות של 13 מיליון שקל והינה מעבר להערכות החברה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי נפל מ-39.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024 ל-14.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.
להמשך, החברה צופה הכנסות של 600-530 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, ומאשררת את התחזית ל-2025 כולה לירידה בהשקעות של עד 15 מיליון שקל, ירידה של עד 100 מיליון שקל ביתרת המלאי בהשוואה ל-2024 וצפי ליחס בין התזרים הפנוי לרווח הנקי של לפחות 100%.
צבר ההזמנות של החברה הסתכם ב-123 מיליון שקל בהשוואה ל-159 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.