קרדיט: depositphotos
קרדיט: depositphotos

דיק’ס ספורטינג גודס (DKS) הודיעה היום (ה’) כי תרכוש את רשת קמעונאות אופנת הספורט פוט לוקר (סימול: FL) בעסקה בשווי של כ-2.4 מיליארד דולר, לפי 24 דולר למניה - פרמיה של כ-90% על מחיר המניה בשוק.

המהלך מסמן צעד אסטרטגי משמעותי עבור דיק’ס, שמבקשת להפוך לשחקנית גלובלית מובילה בשוק הקמעונאות הספורטיבית.

העסקה, שצפויה להיסגר במחצית השנייה של 2025 בכפוף לאישור בעלי המניות של פוט לוקר ואישורים רגולטוריים, תמומן באמצעות שילוב של מזומנים זמינים וחוב חדש. בעלי המניות של פוט לוקר יוכלו לבחור בין קבלת 24 דולר במזומן או 0.1168 מניות של דיק’ס עבור כל מניית פוט לוקר.

מניית פוט לוקר מזנקת בכ-80% במסחר ל-23.65 דולר, בעוד מניית דיק’ס יורדת בכ-8% ל-191.59 דולר, תגובה אופיינית לשוק במקרים של רכישות גדולות בשל סיכוני האינטגרציה.

פוט לוקר, שהוקמה ב-1974, מפעילה כ-2,400 חנויות ב-20 מדינות, כולל צפון אמריקה, אירופה, אסיה, אוסטרליה וניו זילנד, ומחזיקה במותגים כמו Kids Foot Locker, Champs Sports, WSS ו-atmos. עם הכנסות של כ-8 מיליארד דולר ב-2024, החברה נחשבת לאייקון בתרבות הסניקרס, אך התמודדה בשנים האחרונות עם אתגרים משמעותיים: ירידה של כ-41% במניה ב-2025, סגירת מאות חנויות מאז 2023, והפסד נקי צפוי של 363 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025, לעומת רווח של 8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה ניסתה להתאושש באמצעות תוכנית ה-"Lace Up Plan" שהושקה ב-2023, שכללה שיפור חוויית הלקוח, מעבר מחנויות בקניונים לפורמטים חדשים והשקעה בדיגיטל. אך התוכנית לא הצליחה להחזיר את פוט לוקר למסלול צמיחה יציב, מה שהפך אותה ליעד אטרקטיבי לרכישה.

מנגד, דיק’ס ספורטינג גודס, שהוקמה ב-1948 ומונה כ-700 חנויות בארצות הברית, נהנית ממעמד חזק כקמעונאית הספורט הגדולה בארה"ב. החברה דיווחה על הכנסות של 13.44 מיליארד דולר ב-2024 ועל צמיחה של 4.5% במכירות דומות ברבעון הראשון של 2025.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש