יאיר אוחיון, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס<br>קרדיט: רן כהן
יאיר אוחיון, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס קרדיט: רן כהן

אורבניקה (פאלו) ריטייל בע"מ, מקבוצת קסטרו-הודיס, פרסמה הבוקר (ד’) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. החברה השלימה הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בת"א לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף) ומניותיה החלו להיסחר ביום 4 במאי 2025. אורבניקה (פאלו) ריטייל מחזיקה במלוא הון המניות של חברת הודיס בע"מ.

נתוני הדו"חות (פרופורמה)

הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-11.2% והסתכמו בכ-219.7 מיליון שקל לעומת כ-197.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במצבת החנויות לצד גידול במכירות החנויות הזהות ומגידול בשטחי המסחר במגזר פעילות הודיס כתוצאה ממעבר לחנויות בקונספט העיצובי החדש. הכנסות החברה מאתרי האונליין הסתכמו בכ-18.6 מיליון שקל, גידול של כ-23% לעומת כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות החנויות הזהות גדלו בכ-3.8% והסתכמו בכ-195.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-188.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אורבניקה אופנת הלבשה הציגה החברה גידול של כ-6% במכירות החנויות הזהות כולל אתרי האונליין, בתחום אורבניקה אביזרי אופנה רשמה החברה קיטון של כ-1.9% במכירות החנויות הזהות כולל אתרי האונליין ובתחום פעילות הודיס נרשם גידול של כ-2.8%.

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של מותגי אורבניקה והודיס גדל בכ-1.5% והסתכם ברבעון הראשון לשנת 2025 בכ-1,568 שקל לעומת כ-1,545 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות תחום אופנת ההלבשה באורבניקה הסתכמו בכ-111.8 מיליון שקל, גידול של כ-14.9% לעומת כ-97.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי צמח בכ-19.9% לכ-8.2 מיליון שקל לעומת כ-6.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות תחום אביזרי אופנה באורבניקה הסתכמו בכ-28.8 מיליון שקל, גידול של כ-6.3% לעומת כ-27.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-3.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

סך הכנסות תחום פעילות הודיס הסתכמו בכ-79.1 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת כ-73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי צמח בכ-26% והסתכם בכ-11.2 מיליון שקל לעומת כ-8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון צמח בכ-13.1% והסתכם בכ-117 מיליון שקל (כ-53.5% מההכנסות) לעומת כ-103.5 מיליון שקל (כ-52.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווחיות הגולמית נובע מהגידול בהכנסות, מירידה בעלויות ההובלה והשילוח ומהשינוי בשער החליפין.

הרווח התפעולי של החברה זינק בכ-18.9% והסתכם בכ-22.9 מיליון שקל (כ-10.4% מההכנסות) לעומת כ-19.2 מיליון שקל (כ-9.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.

הרווח הנקי של החברה גדל בכ-5% לכ-11.7 מיליון שקל לעומת כ-11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה ליום 31 במרץ 2025 הסתכמו לכ-72.6 מיליון שקל, ללא חוב פיננסי. סמוך למועד הפרסום הסתכמו יתרות המזומנים לכ-276.8 מיליון שקל.

המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכמו בכ-34 מיליון שקל בהשוואה לכ-33.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה עוסקות במכירה ושיווק של מותגיה – אורבניקה והודיס במרכזי קניות שונים ברחבי הארץ, וכן, באתרי הסחר המקוונים שהיא מפעילה. נכון להיום, לחברה 102 חנויות בפריסה ארצית בשטח של כ-57,043 מ"ר, מתוכן 31 חנויות לאורבניקה ו-71 להודיס. בשנת 2025 החברה צופה פתיחת 7 חנויות של אורבניקה ו-5 חנויות של הודיס (מתוכן 3 חנויות אורבניקה ו-3 חנויות הודיס נפתחו מתחילת השנה ועד היום). החברה מעסיקה 1,123 עובדים.

יאיר אוחיון, יו"ר אורבניקה (פאלו) ריטייל ומנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של השנה עם גידול בהכנסות ובכל מדדי הרווח התפעוליים. אנו גאים על השגת היעדים שהצבנו לעצמנו בהתאם לתוכנית האסטרטגית. החברה נמצאת בעיצומו של תהליך התרחבות משמעותי, המבטא את האמונה שלנו בעוצמת המותגים שבנינו לאורך השנים ובאמון הצרכנים. הודות לכספי ההנפקה, אנו מגבירים את קצב ההתקדמות תוך מיקוד בצמיחה ארוכת טווח ושימור איכות המוצרים, החדשנות והשירות".

מריאנו קרפ, מנכ"ל אורבניקה (פאלו) ריטייל: אנו מציגים צמיחה מתמדת ואיתנות פיננסית עם תזרים מזומנים חזק. הצלחת המותגים שלנו כפי שבאה לידי ביטוי בגידול במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, הובילה את אורבניקה לרשום גידול של כ-19% ברווח התפעולי ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנו נחושים להמשיך ולפתח את פעילות החברה לטובת כלל הלקוחות, העובדים שלנו ובעלי המניות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש