הטרנדים משתנים ללא הרף, אך בשנת 2025 מסתמנת מגמה ברורה לכיוון איפור טבעי עם הדגשים עדינים. כשדנה, מעצבת איפור בעלת ניסיון של 12 שנים, נשאלה על הטרנדים החדשים, היא ציינה שהעור הבריא הוא המוקד העיקרי. "אנשים מבינים שטיפוח העור הוא הבסיס לאיפור מושלם", אמרה. בראש המגמה עומדת חברת La Roche-Posay, שמשנה את כללי המשחק עם פיתוח מוצרים היברידיים המשלבים אסתטיקה וטיפול. מחקרי שוק אחרונים חושפים העדפה גוברת של צרכנים למוצרי איפור המספקים גם יתרונות בריאותיים לעור, במיוחד הגנה מפני נזקי הסביבה וקרינת UV.
רשתות קוסמטיקה מובילות כמו MAKEUP מדווחות על עלייה של 45% במכירות מוצרי איפור המשלבים רכיבים פעילים לטיפוח העור. בסקר שנערך בקרב 3,000 נשים וגברים, 78% ציינו כי הם מעדיפים מוצרי איפור עם יתרונות טיפוליים.
האיפור בשנת 2025 הוא לא רק עניין של אסתטיקה, אלא גם של בריאות העור. המומחים מסכימים כי הדגש על עור בריא וקורן הוא לא רק טרנד חולף, אלא שינוי תפיסה. בראש המגמה עומדת חברת La Roche-Posay, שמשנה את כללי המשחק עם פיתוח מוצרים היברידיים המשלבים אסתטיקה וטיפול.
מה משאירים בעבר
העידן של האיפור הכבד והמלאכותי הולך ונעלם. בעוד ששנת 2023 עדיין הציגה מראות מאוד דרמטיים, בשנת 2025 רואים מעבר מובהק לכיוון הטבעיות. קונטור חזק וזוויתי, שפתיים מנופחות באופן מוגזם וגבות בצורת בלוק הם מראות שהפכו מיושנים. אחד הטרנדים הבולטים שהולכים לאחור הוא "בייקינג" - טכניקת איפור שבה משתמשים בכמויות גדולות של אבקת פודרה כדי "לאפות" אזורים ספציפיים בפנים. טכניקה זו, שהייתה פופולרית בקרב כוכבי רשתות חברתיות, מפנה את מקומה לשיטות טבעיות יותר. מומחי איפור מסבירים כי הבייקינג יוצר מראה כבד ולא טבעי שנראה פחות מחמיא בחיים האמיתיים. גם צלליות בצבעים נועזים במיוחד ואיילינר עבה ודרמטי נשארים בעבר. במקום זאת, יש העדפה לצלליות בגוונים טבעיים שמשלימות את צבע העיניים הטבעי.
הטכניקות שנעלמות
איפור מט לחלוטין הוא דבר של העבר. בשנים הקודמות, המראה המט היה פופולרי מאוד, אך כעת יש העדפה למראה לחות טבעית וזוהרת. מוצרים שיוצרים מראה מט מוחלט נראים כבדים ולא טבעיים על העור, במיוחד בהשוואה למראה ה"דיואי" (Dewy) המועדף כיום. מריחת שפתון מחוץ לקו השפתיים הטבעי היא טכניקה נוספת שנעלמת. בעוד שהגדלת שפתיים באמצעות איפור הייתה פופולרית בשנים האחרונות, ב-2025 יש חזרה למראה טבעי יותר של השפתיים. במקום זאת, יש דגש על לחות ובריאות של השפתיים, עם שימוש בשפתונים ובלסמים שמטפחים את העור.
מגמות האיפור המובילות של 2025
אחת המגמות המובילות ב-2025 היא מה שמכונה " עור זכוכית" (Glass Skin). זהו מראה שמקורו באסיה ומתמקד בעור קורן, לח ובריא. הדגש הוא על הכנת העור עם מוצרי טיפוח איכותיים לפני יישום איפור מינימלי. המטרה היא להשיג מראה שבו העור נראה כמעט שקוף, עם ברק טבעי. גווני הן־טן (Hanbang) או גוונים השאובים מהתרבות המזרחית הפכו לפופולריים מאוד. אלה הם צבעים מעודנים כמו ורדרד-חום, אפרסק עדין וורוד אדמדם. גוונים אלה משלימים טווח רחב של גווני עור ומתאימים במיוחד למראה יומיומי טבעי. איפור "יוסד" (Youth) שמדגיש רעננות ונעורים הוא גם טרנד מוביל. שיטה זו כוללת שימוש בסומק מעודן על הלחיים והאף, מראה שפתיים "מנושקות" וגבות טבעיות אך מסודרות. הרעיון הוא לחקות את המראה הטבעי והבריא של עור צעיר.
המוצרים החדשניים של 2025
בשנת 2025, התעשייה מציעה מוצרים מתקדמים שמשלבים טכנולוגיה וטבעיות. בין החידושים הבולטים: פריימר חכם מתאים עצמו לטון העור ולתנאי הסביבה. אלה הם מוצרים שמשתמשים בטכנולוגיה חדשנית כדי להתאים את עצמם לא רק לגוון העור, אלא גם לשינויים ברמות הלחות ובתנאי מזג האוויר. מייקאפ "אוויר" הוא קו מוצרים שמציע כיסוי טוב אך מרגיש קל כנוצה על העור. הנוסחאות החדשות כל כך קלות עד שהן כמעט בלתי מורגשות, אך עדיין מספקות את הכיסוי הרצוי. מוצרי "סקינימליזם" (Skinimalism) - משלבים איפור וטיפוח עור בצורה מושלמת. אלו הם מוצרים רב-תכליתיים שמציעים יתרונות כפולים, כמו קרם לחות עם פיגמנט או סרום שגם מספק גוון.

טכניקת איפור ’יוסד’ (Youth) עם סומק עדין וגבות טבעיות - הדגשת הרעננות והנעורים; קרדיט: Freepik
איך לאמץ את הטרנדים החדשים
טכניקות איפור מודרניות גם הן פשוטות יותר. במקום שימוש במספר רב של מוצרים, הגישה היא "פחות זה יותר". שימוש במוצר אחד למספר מטרות, כמו ליפ וצ’יק (שפתיים ולחיים) או קרם צבעוני שיכול לשמש כבסיס וכסומק. למרות שהדגש הוא על מראה טבעי, זה לא אומר שצריך לוותר על צבע. ההבדל הוא בגישה - צבעים מעודנים ושילובים הרמוניים במקום צבעים צעקניים וניגודים חדים. מומחי איפור ממליצים להתמקד באזור אחד של הפנים - אם העיניים מודגשות, השפתיים והלחיים נשארות עדינות יותר, ולהיפך. הטרנד המרכזי של 2025 הוא באמת לחגוג את הייחודיות של כל אדם. במקום לנסות להתאים למראה אחיד, האיפור משמש כדי להדגיש את התכונות הטבעיות ולהביע אישיות. קבלה עצמית וביטחון עצמי הם המפתח לאמץ את הטרנדים החדשים בצורה אותנטית.