חברת אלקטריאון וירלס, המפתחת טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים חשמליים, פרסמה את דוחותיה הכספיים ל-2024, אותה סיימה עם עלייה בהכנסות וברווח הגולמי, אך הוצאות גבוהות ובפסד בשורה התחתונה.
ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-31.64 מיליון שקל, עלייה של 37% לעומת 23.09 מיליון שקל ב-2023. החברה ציינה כי נרשמו עיכובים בפרויקטים בישראל, כמו ההסכם עם המטרונית, עקב מלחמת חרבות ברזל. עיכובים אלו יצרו פער בין הכנסות צפויות (113 מיליון שקל מפרויקטים חתומים) להכנסות מוכרות (63 מיליון שקל), מה שעשוי לאכזב משקיעים שציפו למימוש מהיר יותר.
הרווח הגולמי קפץ ל-9.04 מיליון שקל, לעומת 3.49 מיליון שקל אשתקד. הוצאות המחקר והפיתוח עלו ל-56.01 מיליון שקל מ-48.53 מיליון ב-2023, וההפסד השנתי הסתכם ב-82.70 מיליון שקל. למרות בסיס מזומנים חזק של 96 מיליון שקל.
החברה דיווחה על צבר הזמנות חתומות ל-2025 בהיקף של כ-65 מיליון דולר כ-240 מיליון שקל, כאשר 13 מיליון דולר כבר נחתמו ו-5 מיליון דולר נוספים צפויים להתממש בקרוב. נכון לסוף 2024, יתרות המזומנים והפיקדונות עמדו על 96 מיליון שקל, עם מלאי של 33 מיליון שקל לקראת פרויקטים בישראל, אירופה וארה"ב.
במהלך השנה חתמה אלקטריאון על שיתופי פעולה אסטרטגיים משמעותיים: בינואר – הסכם פיתוח עם טויוטה ודנסו לטעינה אלחוטית, שהוביל ל-60 בקשות פטנטים; במרץ – השקעה של 37 מיליון שקל (10 מיליון דולר) מדנסו תמורת מניות; ובאפריל – הסכם עם VINCI הצרפתית להקמת כביש טעינה אלחוטי ברוא’ה שבצרפת.
מנכ"ל ומייסד אלקטריאון, אורן עזר, ציין כי: "שנת 2024 הייתה שנת התרחבות אסטרטגית עבור החברה, בה נכנסנו לפלחי שוק חדשים וחיזקנו שיתופי פעולה אסטרטגיים. שיתופי הפעולה שלנו עם אוניברסיטת UCLA, חברת UPS ופרויקט המטרונית הובילו להרחבת פעילות משמעותית, ובמקביל, התקדמנו לתחום הרכב הפרטי עם שותפינו טויוטה ודנסו, תוך הגשת למעלה מ-60 פטנטים משותפים. למרות שאירועים משמעותיים בישראל כגון מלחמת חרבות ברזל, הובילו לעיכובים בהשלמת עסקאות, אנו שמחים לציין שיפור משמעותי ברווחיות וזינוק של פי שלושה ברווח הגולמי. אנו פועלים למימוש צבר ההזמנות לשנת 2025, אשר עומד על כ-65 מיליון דולר. עם צבר הזמנות חתומות של 13 מיליון דולר נכון לפרסום הדוח כולל 5 מיליון דולר שנמצא בשלבי סגירה סופיים, אנו בדרך הנכונה להשגת יעדינו."