ריטיילורס מטפסת לאחר שפרסמה הבוקר (ד’) דוחות לשנת 2024 ורשמה עלייה בשוורה התחתונה ברבעון. הכנסות החברה עלו ב-24.7% הסתכמו בכ-2.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.9 מיליארד שקל אשתקד.
גידול זה נובע בעיקר מגידול במכירות נייקי בסך של כ-27% בעיקר כתוצאה מכניסה לטריטוריות חדשות (בריטיש קולומביה החל מ- 1.3.24 ואוסטרליה וניו זילנד החל מ-2.4.24). גידול זה קוזז בחלקו מקיטון במכירות בחנויות זהות (-13.4%). בנוסף חל גידול של כ-22% בפעילות פוט לוקר כתוצאה מגידול בשטחי המסחר של המותג ומגידול במכירות בחנויות זהות (10.6%).
הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל (51.4% מהמחזור), בהשוואה לכ-984 מיליון שקל (50.9% מהמחזור) אשתקד, גידול של כ-26%.
גידול זה נובע מהגידול ברווח הגולמי של פעילויות נייקי ופוט לוקר. הרווח הגולמי בפעילות נייקי גדל בכ-27% והסתכם בכ-901 מיליון שקל. הרווח הגולמי בפעילות פוט לוקר גדל בכ-30% והסתכם בכ-306 מיליון שקל.
ברבעון הרביעי חל גידול של כ35% בהכנסות החברה. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-363 מיליון שקל, גידול של כ-39% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2024 הסתכם בכ-216 מיליון שקל (9.0% מהמכירות) בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-182 מיליון שקל (9.4% מהמכירות) אשתקד, גידול של כ-18.5%. גידול זה נובע מהגידול ברווח התפעולי במגזר פוט לוקר משיפור במגזר אחרים, אשר קוזז ע"י שחיקת הרווחיות במגזר נייקי.
הרווח תפעולי בנטרול 16IFRS בשנת 2024 הסתכם בכ-176 מיליון שקל בהשוואה לכ-158 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-11%.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-77 מיליון שקל (11% מהמכירות), גידול של כ-70% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח תפעולי בנטרול 16IFRS ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-64 מיליון שקל בהשוואה לכ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-50%.
הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-120 מיליון שקל, בהשוואה לכ-130 מיליון שקל אשתקד, ירידה של כ-8%.
הרווח הנקי בשנת 2024 ללא IFRS16 הסתכם בכ-142 מיליון שקל, בהשוואה לכ-139 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-2%.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-41 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-25%.
תומר צ’פניק, מנכ"ל ריטיילורס: "החברה ממשיכה להציג צמיחה עקבית ולבסס את מעמדה כשחקנית גלובלית מובילה בזירה הקמעונאית. במהלך השנה קידמנו עסקאות אסטרטגיות משמעותיות, ביניהן כניסתנו לשוק האוסטרלי ולפרובינציית בריטיש קולומביה בקנדה, מהלכים המהווים עבורנו מנועי צמיחה חדשים ואבן דרך חשובה בהתרחבות הבינלאומית שלנו. אנו פועלים בהתאם לתוכניות העבודה, הכוללות התרחבות לטריטוריות חדשות, ובכלל זה חתימה מול נייקי לקבלת זיכיון לפתיחת חנויות בצרפת, העמקת הפעילות בשווקים הקיימים וחיזוק השותפויות האסטרטגיות שלנו".