שלומי ויוסי אמיר<br>קרדיט: יונתן בלום
שלומי ויוסי אמיר קרדיט: יונתן בלום

רשת הקמעונאות שופרסל פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2024. שופרסל מסכמת את הרבעון הרביעי של 2024 עם ירידה במכירות בחנויות זהות (SSS), אך הציגה שיפור בשורת הרווחיות, הודות להתייעלות תפעולית ולשיפור בתנאי הסחר. התחזקות מכירות האונליין לצד ניהול הוצאות קפדני הובילו לעלייה משמעותית ברווח התפעולי והנקי.

שופרסל רשמה הכנסות של 3.762 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2024, ירידה של כ-3.7% לעומת 3.906 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 4% בפדיון חנויות זהות שמוסברת על פי החברה בצל המלחמה, מול המשך התחזקות המכירות באונליין. מכירות האונליין של החברה עלו בכ-3.8% בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווח הגולמי של שופרסל עלה ל-1.098 מיליארד שקל ברבעון, שיפור של כ-6.5% לעומת 1.031 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מתוך ההכנסות עלה ל-29.2% לעומת 26.4% ברבעון המקביל, בעיקר בזכות עלייה ברווחיות מהמכירות הישירות ושיפור בתנאי הסחר עם ספקים.

הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות עלה ל-223 מיליון שקל, עלייה חדה של 135.1% לעומת 95 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל ב-2023. שיפור זה נובע בעיקר ממיקוד באופטימיזציה תפעולית, צמצום הוצאות והתייעלות לוגיסטית.

הרווח של שופרסל ברבעון הרביעי הסתכם ב-169 מיליון שקל – לעומת רווח של 133 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. שיעור הרווח הנקי מתוך ההכנסות עלה ל-4.5% בהשוואה ל-3.4% ברבעון המקביל, מה שמצביע על שיפור בניהול ההוצאות וביכולת של החברה להמיר מכירות לרווח נקי.

שופרסל הציגה EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) של 499 מיליון שקל ברבעון – עלייה לעומת 427 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש