אלי אדדי, מנכ"ל קבוצת סלקום<br>קרדיט: רמי זרנגר
אלי אדדי, מנכ"ל קבוצת סלקום קרדיט: רמי זרנגר

סלקום פרסמה הבוקר את תוצאותיה לסיכום שנת 2024 ולרבעון הרביעי של השנה ומציגה עלייה עקבית ברווחיות ובמספר המנויים, לצד שיפור בתזרים המזומנים ובהכנסות מכלל המגזרים.

הרווח הנקי המתואם (ללא הוצאות חד-פעמיות) הסתכם ב-198 מיליון שקל, עלייה של כ-17% לעומת 169 מיליון שקל בשנת 2023. העלייה נובעת מגידול ברווחיות הגולמית והתפעולית של החברה, הודות לעלייה בהכנסות משירותים במגזר הנייד, מגזר האינטרנט והטלוויזיה, שירותים לעסקים במגזר הנייח, וכן מגידול ברווחיות מכירת ציוד קצה. ברבעון הרביעי בלבד, הרווח הנקי עמד על 55 מיליון שקל, קפיצה של כ-67% לעומת הרבעון המקביל.

תזרים המזומנים החופשי הגיע ל-285 מיליון שקל (ללא מענקים מתוך ההסכם הקיבוצי), עלייה של כ-4.8% לעומת אשתקד. השיפור נובע מהתייעלות תפעולית ושיפור בהון החוזר.

ההכנסות השנתיות (ללא הכנסות מקש"ג) הסתכמו ב-4.17 מיליארד שקל – עלייה של 5% לעומת 2023. ההכנסות ברבעון הרביעי בלבד עמדו על 1.04 מיליארד שקל.

הרווח התפעולי המתואם לשנה הגיע ל-399 מיליון שקל, עלייה של כ-8.4% לעומת 368 מיליון שקל בשנה שעברה. ברבעון הרביעי נרשמה עלייה חדה של כ-33%, לרמה של 106 מיליון שקל.

ה-EBITDA המתואם (Adjusted EBITDA) עמד על 1.36 מיליארד שקל, גידול של 7% לעומת 1.27 מיליארד שקל בשנת 2023. ברבעון הרביעי לבדו נרשמה עלייה של 15% לסך של 354 מיליון שקל.

תחום ציוד הקצה המשיך להציג צמיחה מרשימה: ההכנסות מציוד קצה במגזר הנייד עלו ב-21% והסתכמו ב-1.085 מיליארד שקל. כלל הכנסות ציוד הקצה (נייד ונייח) עמדו על 1.39 מיליארד שקל, עלייה של כ-18%.

במגזר הנייד, ההכנסות משירותים (ללא קש"ג) הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל, עלייה של כ-27 מיליון שקל, בעיקר בזכות גידול בהכנסות מחבילות סלולריות. ברבעון הרביעי נרשמה עלייה של 8% לסך של 406 מיליון שקל.

במגזר הנייח הפרטי, ההכנסות הסתכמו ב-767 מיליון שקל – צמיחה של כ-37 מיליון שקל, הודות להרחבת בסיס הלקוחות ושיפור ההכנסה הממוצעת ללקוח. ההכנסות מהמגזר הנייח העסקי הסתכמו ב-460 מיליון שקל, תוך שמירה על יציבות.

גם בתחום המנויים נרשמה צמיחה: מצבת מנויי הסלולר לשנת 2024 עומדת על 3.61 מיליון, תוספת של כ-59 אלף מנויים. במספר מנויי הסיבים נרשם גידול של 63 אלף, ל-322 אלף מנויים. מצבת מנויי הטלוויזיה עלתה ב-10,000 מנויים והגיעה ל-273 אלף.

הנתונים משקפים שנה של צמיחה עקבית, חיזוק המותג ושיפור במגוון תחומי הפעילות של החברה.

אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום סוגרת את שנת 2024 ברבעון חזק שתורם לתוצאות המצוינות שאנו מציגים היום, עם שיאים בציוד הקצה וברווח הנקי, לצד גידול בתזרים המזומנים ובהכנסות, המשך הקטנת החוב, כ-350 מיליון שקל בשנתיים וצמיחה בכמות המנויים, המבססת את מעמדה של סלקום כקבוצת התקשורת המובילה בישראל. סלקום מסכמת את השנה כשהיא בעלת רשת ה-5G המהירה והגדולה בישראל, עם למעלה מאלף אתרים, אחרי גיוס לקוחות בולטים במגזר העסקי, זכייה במכרז צה"ל ועוד. בשנה הקרובה נמשיך במימוש התכנית האסטרטגית לצמיחה במיקודים העסקיים, לרבות חיזוק חווית הלקוח והשירות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בסלקום כל פעם מחדש, לשוק על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה על העשייה והתוצאות ולדירקטוריון על הליווי."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    זה ל 198 מיליון רווח נקי , אלא 173. יש טעות בכותרת

    יש טעות בכותרת

    • איתי
    • 20/03/2025 08:17