ביטוח ישיר פרסמה הבוקר (א’) את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2024 כולה, אותה סיימה עם רווח כולל של כ-260 מיליון שקל לעומת כ-150 מיליון שקל בשנת 2023. החברה תחלק דבידנד של 60 מיליון שקל.
הפרמיות ברוטו בשנת 2024 הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.0 מיליארד שקל ב-2023, גידול של כ-23%. העלייה בפרמיות נבעה מהגידול בהיקף הפעילות במרבית הענפים, הן במספר הלקוחות והן בתעריפים, בעיקר בענפי הרכב והדירות, וכן משינוי בתמהיל הרכבים. הפרמיות ברוטו, ללא חשכ"ל, בתקופת הדוח, הסתכמו בכ-3.5 מיליארד שקל וצמחו בכ-20% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
הפרמיות שהורווחו ברוטו בשנת 2024 הסתכמו בכ-3.5 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.8 מיליארד שקל ב-2023, גידול של כ-24%.
הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי בשנת 2024 הסתכמו בכ-3.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.4 מיליארד שקל ב-2023, גידול של כ-28%. העלייה נובעת ברובה מגידול משמעותי במספר הלקוחות, מתהליך של התאמת תעריפים לאור עליית הסיכון בענפי הרכב וברכוש אחר, וכן בשל שינוי בתמהיל הרכבים. הפרמיות ברוטו בביטוח כללי, ללא חשכ"ל, הסתכמו בתקופת הדוח בכ-2.9 מיליארד שקל ומשקפות צמיחה של כ-25% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים ללא חסכון בשנת 2024 צמחו בכ-4%. הגידול נובע בעיקר מעלייה במספר הלקוחות, בהיקף הפעילות ומעליית המדד.
סה"כ הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים בשנת 2024 צמחו בכ-3% והסתכמו בסך של כ-372.6 מיליון שקל, לעומת סך של כ-361.8 מיליון שקל אשתקד.
הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות בשנת 2024 הסתכמו בכ-285.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-280.1 מיליון שקל אשתקד. הגידול של כ-2% נובע מחד, מצמיחה של כ-12% במוצרי מחלות קשות והוצאות רפואיות, כאשר הצמיחה במוצר הוצאות רפואיות מרוסנת, מאז אוקטובר 2023, בשל כניסת הרפורמה לתוקף והשינוי שנדרש במוצרים אלה. מנגד, מהחלטה עסקית להיקף מכירה נמוך מאוד של מוצר תאונות אישיות החדש, בעקבות הרפורמה של רשות הפיקוח במוצר זה, אשר השפיעה על הכדאיות הכלכלית של המוצר, וכן מירידה ברכישה של מוצר נסיעות לחו"ל (בגלל הירידה בטיסות לחו"ל מאז פרוץ המלחמה).
ההכנסות מהשקעות נטו בשנת 2024, לרבות רווח כולל אחר (לפני מס), הסתכמו לסך של כ-250.5 מיליון שקל, לעומת סך של כ-172.9 מיליון שקל בשנת 2023. רווח מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים הסתכם בסך של כ-222.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח בסך של כ-154.6 מיליון שקל בשנת 2023, גידול של כ-44%. הרווחים מהשקעות גדלו, הן כתוצאה מגידול בהיקף תיק ההשקעות של החברה והן מעליות בשווקי ההון, אשר היו גבוהות יותר מאשר בתקופה מקבילה אשתקד. זאת, בעיקר כתוצאה מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, שגרמה לירידות שערים משמעותיות בעיקר ברבעון המקביל אשתקד. שוק ההון הישראלי התאושש במהלך המחצית השנייה של שנת 2024 ורשם תשואות גבוהות.
הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות בשנת 2024 הסתכמו בכ-697.4 מיליון שקל לעומת כ-621.1 מיליון שקל ב-2023, גידול של כ-12%. הגידול נובע בעיקרו מעליית המדד והתפתחות הוצאות השכר במשק, מהפרשות להליכים משפטיים וכן מהצמיחה בהיקף הפעילות, אשר הביאה גם לגידול במצבת העובדים, לגידול בהוצאות השיווק ולתשלום עמלות בגין הצמיחה במכירות.
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח כללי בשנת 2024 הסתכם בכ-254.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-123.2 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-106%. הגידול ברווח נובע בעיקר משיפור בתוצאות החיתומיות בענף רכב רכוש ומעלייה בהכנסות מהשקעות. השפעות אלו קוזזו בחלקן על ידי ירידה ברווחיות החיתומית בענף רכב חובה ובענפי הרכוש האחרים בשל הפרשות להליכים משפטיים בעיקר בענף זה.
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים וחיסכון בשנת 2024 הסתכם בכ-31.6 מיליון שקל לעומת כ-45.9 מיליון שקל ב-2023. הקיטון נובע מיחס תביעות גבוה יותר מהרגיל בכלל מרכיבי התיק, בעיקר במחצית הראשונה של 2024, גם בשל השלכות מלחמת חרבות ברזל.
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות בשנת 2024 הסתכם בכ-47.9 מיליון שקל, לעומת כ-23.5 מיליון שקל ב-2023. העלייה ברווח נובעת בעיקר משיפור ביחס התביעות, בין היתר, בשל התפתחות שלילית אשר נרשמה אשתקד בגין תקופות קודמות.
הרווח הכולל בשנת 2024 הסתכם בכ-260.4 מיליון שקל, לעומת כ-149.8 מיליון שקל ב-2023, המהווה גידול של 74%. הגידול נובע משיפור משמעותי בתוצאות החיתומיות בענף רכב רכוש, במגזר בריאות ובהכנסות מהשקעות, והוא קוזז בחלקו מירידה בענפי רכוש אחרים, בענף רכב חובה ובמגזר חיים.
עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2024:
הפרמיות ברוטו ברבעון הסתכמו בכ-782 מיליון שקל, בהשוואה לכ-712.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-10%. הגידול בפרמיות נבע מעלייה בהיקף הפעילות במרבית הענפים בהם פועלת החברה, והוא בא לידי ביטוי הן בעלייה במספר הלקוחות והן בעליית תעריפים, וכן משינוי בתמהיל הרכבים. יש לציין כי רובה המכריע של השפעת מכרז חשכ"ל על הפרמיות ברוטו הינה ברבעון הראשון, ולכן ברבעון הרביעי, הגידול בפרמיות ברוטו בנטרול חשכ"ל, הוא 10% גם כן.
הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הסתכמו בכ-926.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-758.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-22%.
הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי ברבעון הסתכמו בכ-614.3 מיליון שקל, לעומת כ-552.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11%. העלייה נובעת מגידול משמעותי בהיקף הפעילות, הן במספר הלקוחות והן בשל תהליך של התאמת תעריפים לסיכון, בעיקר בענפי הרכב והדירות, וכן בשל שינוי בתמהיל הרכבים. הפרמיות ברוטו בביטוח כללי, ללא חשכ"ל, צמחו בכ-11%, לכ-613.4 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יצוין כי רובה המכריע של השפעת מכרז חשכ"ל על הפרמיות ברוטו הינה ברבעון הראשון.
סה"כ הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים ללא חסכון צמחו ברבעון בכ-5%. הגידול נובע בעיקר מעלייה במספר הלקוחות ובהיקף הפעילות ומעליית המדד. יש לציין, כי הפרמיות ברבעון הרביעי אשתקד הושפעו גם מהשלכות מלחמת חרבות ברזל והפסקת המכירה במגזר זה בחודשי הלחימה הראשונים.
הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות ברבעון הסתכמו בכ-73.4 מיליון שקל, לעומת כ-69.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול של כ-6% נובע מחד, מצמיחה של כ-15% במוצרי מחלות קשות והוצאות רפואיות, כאשר הצמיחה במוצר הוצאות רפואיות מרוסנת, מאז אוקטובר 2023, בשל כניסת הרפורמה לתוקף והשינוי שנדרש במוצרים אלה. מנגד, מהחלטה עסקית להיקף מכירה נמוך מאוד של מוצר תאונות אישיות החדש, בעקבות הרפורמה של רשות הפיקוח במוצר זה, אשר השפיעה על הכדאיות הכלכלית של המוצר, וכן מירידה ברכישה של מוצר נסיעות לחו"ל (בגלל הירידה בטיסות לחו"ל מאז פרוץ המלחמה).
רווחים מהשקעות נטו לרבות רווח כולל אחר (לפני מס) והכנסות מימון הסתכמו ברבעון בכ-73.6 מיליון שקל, לעומת כ-36.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחים מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים ברבעון הסתכמו בכ-61.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווחים מהשקעות גדלו הן כתוצאה מגידול בהיקף תיק ההשקעות של החברה והן מעליות בשווקי ההון, אשר היו גבוהות יותר מאשר בתקופה מקבילה אשתקד. זאת, בעיקר כתוצאה מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, שגרמה לירידות שערים משמעותיות, בעיקר ברבעון המקביל אשתקד. שוק ההון הישראלי התאושש במהלך המחצית השנייה של שנת 2024 ורשם תשואות גבוהות.
הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ברבעון הסתכמו בכ-190.7 מיליון שקל לעומת כ-150.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-27%. הגידול נובע בעיקרו מעליית המדד והתפתחות הוצאות השכר במשק, מהפרשות לתהליכים משפטיים וכן מהצמיחה בהיקף הפעילות, אשר הביאה גם לגידול במצבת העובדים, לגידול בהוצאות השיווק ולתשלום עמלות בגין הצמיחה במכירות.
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח כללי ברבעון הסתכם בכ-76.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11%. הגידול ברווח נרשם למרות השפעות חיוביות על התוצאות בענף רכב רכוש בתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מהשלכות המלחמה.
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים וחיסכון ברבעון הסתכם בכ-13.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד ברבעון המקביל הושפע משמעותית מתביעות בגין מלחמת חרבות ברזל.
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות ברבעון הסתכם בכ-14.1 מיליון שקל, לעומת כ-5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-150%. העלייה ברווח נובעת בעיקר משיפור ביחס התביעות, בין היתר, בשל התפתחות שלילית שנרשמה אשתקד בגין תקופות קודמות.
הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-80.1 מיליון שקל, לעומת כ-48.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-64%. הגידול נובע בעיקרו מעלייה בהכנסות מהשקעות, משיפור ברווחיות החיתומית בענפי הרכב (בנטרול השפעות המלחמה אשתקד) וכן משיפור במגזרי ביטוח חיים ובריאות, בין היתר בשל השפעות מלחמה שליליות אשתקד, אשר קוזזו בחלקם על ידי ירידה ברווחיות בענפי הרכוש האחרים, כתוצאה מהפרשות מיוחדות להליכים משפטיים.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של כ-60 מיליון שקל, המצטרף לדיבידנדים מצטברים בסך של 133 מיליון שקל, אשר חולקו בחודשים מאי, אוגוסט ודצמבר 2024, ואשר משקף שיעור של כ-74% מרווחי שנת 2024, וזאת בהתבסס על תוכנית ניהול ההון של החברה.
מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "אנו מסכמים את שנת 2024 כשנת שיא לחברה, עם צמיחה גבוהה בפרמיות ובכמות הלקוחות. הצמיחה באה לידי ביטוי גם ברווחיות גבוהה במרבית ענפי הפעילות של החברה, כמו גם בתחום ההשקעות – תוצאה ישירה של איכות התיק שלנו ומהלכים אסטרטגיים שאנו מובילים בשנים האחרונות.
היעילות התפעולית והחדשנות הטכנולוגית מאפשרות לנו לשמור על יחס הוצאות נמוך, דבר המאפשר לנו להציע ללקוחות מחירים אטרקטיביים ולשדרג את חוויית הלקוח. באמצעות כלי AI ויישומי דאטה שונים, אנו מצליחים לשפר תהליכים, ליישם תמחור פרסונלי ולפתח שירותים המותאמים אישית ללקוח. בנוסף, אנו ממשיכים ליישם שיתופי פעולה אסטרטגיים להרחבת ערוצי ההפצה שלנו, אשר מחזקים את מעמדנו ואת היתרון התחרותי שלנו, ומאפשרים לשמור על צמיחה איכותית".