אלי גליקמן, מנכ"ל צים<br>קרדיט: פלאש 90
אלי גליקמן, מנכ"ל צים קרדיט: פלאש 90

ענקית הספנות צים הישראלית (סימול: ZIM) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2024, והצליחה להכות את תחזיות האנליסטים.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו כאמור בכ-2.17 מיליארד דולר – זינוק של כ-80% בהשוואה להכנסות של 1.21 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.02 מיליארד דולר. העלייה מוסברת בעיקר בגידול בתעריפי ההובלה ובהיקף המטענים. במהלך הרבעון, הובילה צים כ-982 אלף מכולות (TEU), לעומת כ-786 אלף מכולות ברבעון המקביל – עלייה של כ-25%.

מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על כ-1,886 דולר – קפיצה של כ-71% לעומת כ-1,102 דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, דיווחה צים על רווח נקי של כ-563 מיליון דולר, או 4.66 דולר למניה, לעומת הפסד של כ-147 מיליון דולר, או הפסד של 1.23 דולר למניה, ברבעון הרביעי של 2023, ומעל תחזיות השוק שצפו רווח של 3.5 דולרים למניה.

ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ב-967 מיליון דולר – לעומת 190 מיליון דולר ברבעון המקביל – עלייה חדה של 408%. ה-EBIT המתואם (רווח תפעולי מתואם) הסתכם ב-658 מיליון דולר – לעומת הפסד של 49 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טווח התחזית ל-2025 רחב

צים מספקת תחזית אופטימית לשנת 2025, עם צפי ל-EBITDA מתואם בטווח של 1.6–2.2 מיליארד דולר לעומת תחזיות השוק הן ל-1.96 מיליארד דולר. עוד צופה צים EBIT מתואם בטווח של 350–950 מיליון דולר.

בהתאם למדיניות חלוקת ההון של החברה, הכריזה צים על דיבידנד שנתי בסך של כ-7.98 דולר למניה – המשקף חלוקה כוללת של כ-961 מיליון דולר, המהווים כ-45% מהרווח הנקי השנתי של החברה.

המנכ"ל אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, אמר: "אנו שמחים וגאים מהביצועים יוצאי הדופן של החברה בשנת 2024, שבמהלכה הובלנו כמות שיא של מטענים והצגנו רווחיות יוצאת דופן. תודות לגידול המתמשך ביכולת ההובלה ולשיפור במבנה ההוצאות, דיווחנו על התוצאות הטובות ביותר שלנו אי פעם – מלבד התקופה החריגה של מגפת הקורונה. גליקמן ציין כי חידוש צי האוניות של החברה תרם לשיפור משמעותי ברווחיות ובצמיחה: "היתרונות של חידוש הצי שלנו ניכרו לאורך כל שנת 2024. היקף המטען המובל עלה ב-14% – יותר מפי שניים משיעור הצמיחה בענף כולו, שעמד על כ-6%. הגידול נבע מכניסת אוניות גדולות יותר, המותאמות לנתיבי הסחר שלנו ולדרישות הסביבתיות המחמירות ביותר."

לדבריו, הכניסה של אוניות חדשות לקווי הסחר בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב, הצלחת הקווים המהירים לחוף המערבי של ארה"ב, והרחבת הפעילות באמריקה הלטינית – כל אלה תורמים לשיפור בנתח השוק של צים. "הביצועים שלנו בשוק תחרותי מוכיחים את החוסן העסקי של צים ואת היכולת שלנו להמשיך לצמוח ולספק ערך לבעלי המניות גם בעתיד," סיכם גליקמן.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש