קבוצת קסטרו פרסמה הבוקר (א’) דוחות חזקים לרבעון הרביעי ולשנת 2024. הכנסות הקבוצה בשנת 2024 צמחו בכ-18.1% והסתכמו בכ-2.08 מיליארד שקל לעומת כ-1.76 מיליארד שקל בשנת 2023.
הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות לצד גידול בשטחי המסחר של המותגים השונים, שקוזז בחלקו ע"י קיטון בהכנסות המותג קסטרו בשל קיטון במצבת החנויות. הקבוצה הציגה גידול של כ-18.8% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה בשנת 2024 שהסתכמו בכ-1,680.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-1.41 מיליארד שקל בשנת 2023. במגזר אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-17.5% במכירות החנויות הזהות, במגזר אביזרי אופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-20.9% ובמגזר הטיפוח והקוסמטיקה נרשם גידול של כ-28.5%.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל צמח בכ-21.6% והסתכם בשנת 2024 בכ-2,061 שקל לעומת כ-1,694 שקל בשנת 2023.
ברבעון הרביעי של שנת 2024 הכנסות הקבוצה צמחו בכ-28.1% והסתכמו בכ-604.2 מיליון שקל לעומת כ-471.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול הושג בשל גידול משמעותי בהיקפי הפעילות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי ומכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה צמחו בכ-21.4% והסתכמו בכ-499.5 מיליון שקל לעומת כ-411.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במגזר אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-20.9% במכירות החנויות הזהות, במגזר אביזרי אופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-25.1% ובמגזר הטיפוח והקוסמטיקה נרשם גידול של כ-14.5%.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה בשנת 2024 הסתכמו בכ-1.45 מיליארד שקל, גידול של כ-14.3% לעומת כ-1.26 מיליארד שקל בשנת 2023. בתחום פעילות אופנת ההלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-144.4 מיליון שקל לעומת כ-60.3 מיליון שקל בשנת 2023, גידול של 139.4%. הכנסות המותג קסטרו הסתכמו בכ-630.6 מיליון שקל לעומת כ-638.3 בשנת 2023 והמותג עבר לרווחיות תפעולית בסך 223 אלף שקל בשנת 2024.
מגזר אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-540.2 מיליון שקל, גידול של כ-24.3% לעומת כ-434.6 מיליון שקל בשנת 2023 והרווח התפעולי זינק בכ-103.5% לכ-91.3 מיליון שקל. הכנסות מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמחו בכ-43.6% לכ-80.1 מיליון שקל לעומת כ-55.8 מיליון שקל בשנת 2023 והרווח התפעולי זינק בכ-267.3% לכ-8.5 מיליון שקל.
ההכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכמו בכ-455.2 מיליון שקל, לעומת כ-366.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24.2%. במגזר פעילות אופנת ההלבשה נרשם גידול של 50.6% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-77.8 מיליון שקל המהווה כ-17.1% מההכנסות לעומת כ-51.6 מיליון שקל שהיווה כ-14.1% מההכנסות ברבעון המקביל בשנת 2023. הכנסות המותג קסטרו גדלו בכ-12.3% והסתכמו בכ-184.6מיליון שקל לעומת כ-164.3 ברבעון הרביעי בשנת 2023 והמותג עבר להציג רווח תפעולי בסך כ-12.6 מיליון שקל עם שיעור רווח תפעולי המהווה כ-6.8% מההכנסות.
מגזר אביזרי אופנה תרם ברבעון הרביעי לשנת 2024 הכנסות של כ-121.3 מיליון שקל, גידול של כ-40.1% לעומת כ-86.6 מיליון שקל אשתקד. הכנסות מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמחו בכ-29.8% לכ-22.2 מיליון שקל לעומת כ-17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי בשנת 2024 צמח בכ-20.4% והסתכם בכ-1,189.2 מיליון שקל (כ-57% מהמחזור)לעומת רווח גולמי של כ-987.5 מיליון שקל (כ-56% מהמחזור)בשנת 2023. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2024 צמח בכ-28.9% והסתכם בכ-341.3 מיליון שקל (כ-56.5% מהמחזור) לעומת כ-264.8 מיליון שקל (כ-56.2% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי בשנת 2024 זינק בכ-121% והסתכם בכ-236.3 מיליון שקל (כ-11.3% מהמחזור) לעומת כ-107 מיליון שקל (כ-6.1% מהמחזור) בשנת 2023. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-86.4 מיליון שקל, גידול של כ-45% לעומת כ-59.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.
בשנת 2024 זינק הרווח הנקי של הקבוצה לכ-134.1 מיליון שקל לעומת כ-42.5 מיליון שקל בשנת 2023.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2024 זינק לכ-57.2 מיליון שקל לעומת כ-28.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: שנת 2024 הייתה שנה מצוינת עבור הקבוצה עם תוצאות שיא וצמיחה משמעותית בכלל מותגיה. השלמנו שורה של מהלכים אסטרטגיים חשובים, שתרמו לגמישות הפיננסית של הקבוצה והובילו להמשך הפחתת החוב שלה ולחלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של 60 מיליון שקל, לראשונה מאז שנת 2022. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה כשבשנת 2025 צפויות להיפתח 7 חנויות חדשות. אנו ממוקדים במעבר לקונספט חנויות גדולות של הודיס שצפויה בשנת 2025 לפתוח 5 חנויות חדשות ולהסב 4 חנויות נוספות לקונספטים החדשים וממשיכים במעבר לקונספט החנויות החדש גם בטופ טן. רשת קרולינה למקה ממשיכה לצמוח ובמקביל, נמשכת פריסת חנויות של קיקו מילאנו שצפויה לפתוח בשנת 2025 חמישה מיקומים חדשים ואיב רושה שמרחיבה פעילות וכבר הגיעה לפריסה ארצית של 21 מיקומים ואתר אינטרנט. עם הפנים קדימה, לקבוצה איתנות פיננסית חזקה ואנו ממשיכים בפיתוח והשקעה במותגים להמשך צמיחה ורווחיות בהתאם לתוכנית האסטרטגית, תוך ייעול תהליכים. אנו בטוחים ביכולתנו להמשיך את המומנטום החזק לשנת 2025 ולשנים הבאות."