קרדיט: פלאש 90, הדר יואביאן
קרדיט: פלאש 90, הדר יואביאן

בדקה ה-90 של עונת הדוחות מתפרסמים לרוב הדוחות הלא טובים שהחברות מנסות להצניע, אלא שיוצאת דופן ברבעון השלישי השנה היא יבואנית מוצרי החשמל ברימאג, שבשליטת שאול זילברשטיין, המחזיק ברשת הקמעונאית טרקלין חשמל.

קבוצת ברימאג, שנוסדה ב 1993 על ידי זילברשטיין ומשפחת קטן, היא יבואנית מוצרי החשמל שמעניקה שירות ותיקונים במוצרי קו לבן מגוון רב, ממקררים, מכונות כביסה, מייבשים ומדיחי כלים ועד בייביליס, קנווד, בראון, ומכונות הקפה דלונגי.

סגירת רשת מוצרי החשמל מטרו של ברימאג, שהסבה לה הפסדים, בא לידי ביטוי בשורה התחתונה, ומעבר לציפיות ההנהלה שלא צפתה שינוי מהותי במעמד סגירת הפעילות בפברואר השנה אחרי שנתיים. ברימאג הציגה שיפור משמעותי בדוחות שפרסמה בסוף השבוע האחרון ברקע לצמצום עלויות, ומנייתה הגיבה בהתאם כבר אתמול עם זינוק של מעל 15%.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה אמנם הכנסותיה ירדו מ-361 מיליון שקל ל-298 מיליון שקל כתוצאה מסיום השיווק של מוצרי BEKO בישראל לצד מסגירת מטרו, אלא שחיתוך הפעילות ההפסדית השפיעה מעל למצופה: הוצאות המכירה של החברה קטנו לכ-39 מיליון שקל לעומת 53.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו בכ-4 מיליון שקל ל-18 מיליון שקל; והרווח התפעולי זינק ל-20.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים בהשוואה ל-965 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בהשוואה רבעונית, ההכנסות ממכירות ירדו מ-124.9 מיליון שקל ל-108 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, אך עלות ההכנסות ירדה גם היא מ-97.4 מיליון שקל ל-76.4 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. הרווח הגולמי ברבעון עלה מ-27.4 מיליון שקל ל-32 מיליון שקל ברבעון השלישי, והחברה רשמה רווח נקי של 8.6 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת חצי מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש