איציק וייץ, מנכל קרסו מוטורס<br>קרדיט: אסף לב
איציק וייץ, מנכל קרסו מוטורס קרדיט: אסף לב

קרסו מוטורס פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום המחצית הראשונה והרבעון השני לשנת 2024.

הכנסותהחברה ברבעון השני של 2024 עלו בכ-21.7% לכ-1.39 מיליארד שקל, לעומת כ-1.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר בשל עליה במכירות רכב חדש ובפעילות הליסינג. כמות הרכבים החדשים שנמכרו במהלך הרבעון עלתה בכ-41.1% ל-6,392 רכבים, לעומת 4,530 רכבים ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של החברה צמח ברבעון השני של 2024 לכ-10.2% לעומת כ-7.8% ברבעון הקודם, וכ-8.6% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2024 עלה בכ-21.4% לכ-259.4 מיליון שקל (כ-18.6% מההכנסות), לעומת כ-213.7 מיליון שקל (כ-18.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח מפעולות רגילות ברבעון השני של 2024, עלה בכ-20.4% לכ-142.3 מיליון שקל, לעומת כ-118.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-60.1 מיליון שקל, לעומת כ-59.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע מהעלייה ברווח התפעולי, בעיקר בקיזוז עם גידול בהוצאות המימון, נטו בשל עלייה בחוב הפיננסי של הקבוצה, וכן מעלייה בריבית הפריים.

לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 30 ביוני 2024 בסך של כ-131 מיליון שקל.

סך ההון של החברה ליום 30 ביוני 2024 מסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל, לעומת כ-1.88 מיליארד שקל בסוף 2023. ההון העצמי של החברה מהווה כ-26.1% מהמאזן.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני עם גידול משמעותי בהכנסות והמשך תנופת פעילות. הרבעון השני היה חזק במיוחד בפעילות מגזר הרכב עם עלייה דו ספרתית גבוהה בשורת ההכנסות ובשורת הרווח. זאת, לצד המשך הצמיחה והגידול ברווחי מגזרי הליסינג והמימון. תוצאות מרשימות אלו הן פרי יישום האסטרטגיה של החברה לספק ללקוחותיה מעטפת מלאה של כלל השירותים לעולם הרכב תחת המותג Freesbe ובשל הגדלת מגוון המותגים שהקבוצה מציעה ללקוחותיה. המהלכים האמורים שביצענו ברבעונים האחרונים הביאו לכך שנתח השוק של הקבוצה טיפס ברבעון השני של השנה הנוכחית לכ-10.2%, מה שממקם את הקבוצה כאחת מ-5 יבואני הרכב הגדולים בארץ והמשך ביסוס מעמדה של חברת הליסינג כשנייה בגודלה בישראל. הישג זה נבע, בין היתר, מההשקה המוצלחת השנה של הדגם החשמלי של צ’רי, שהתברג במחצית הראשונה של 2024 כאחד מחמשת המותגים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל, וכן מהשקת המותג החשמלי Xpeng בסוף 2023, ושכבר הגיע למכירות של מעל 1,100 רכבים. ביצועים אלה מגיעים על רקע סביבה עסקית מאתגרת, ואנו מתכוונים להמשיך באסטרטגיית החברה להרחיב את היצע הדגמים ולספק את הצעת הערך הטובה ביותר ללקוחות, גם בימים מורכבים אלה.

בימים קשים אלה העוברים על מדינתנו מרכינה החברה ראשה לזכרם של הנופלים והנרצחים. אנו מייחלים לחזרתם המהירה של החטופים, ולשובם בשלום של חיילי צה"ל וכוחות הבטחון."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש