דלתא גליל, המשווקת של מוצרי הלבשה ממותגת ויצרנית עבור חברות מובילות של מוצרים לגברים, נשים, ילדים, פנאי והלבשת Activewear, פרסמה הבוקר (ג’) דוחות טובים לרבעון השני של השנה עם עלייה בכל הפרמטרים.
המכירות עלו ב-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-471.4 מיליון דולר. הגידול במכירות ברבעון השני של השנה לעומת רבעון מקביל אשתקד נבע מגידול במרבית תחומי הפעילות ושווקי המכירה ובעיקר במכירת מותגים בבעלות החברה ללקוחות סופיים דרך רשתות החנויות ואתרי האינטרנט (DTC).
הרווח התפעולי גדל במחצית הראשונה של 2024 בכ-50% והסתכם ב-63.8 מיליון דולר, כ-6.9% מהמכירות, לעומת 42.7 מיליון דולר, כ-4.8% מהמכירות במחצית הראשונה אשתקד. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים גדל במחצית הראשונה של 2024 ב-32% והסתכם ב-67.2 מיליון דולר, כ-7.3% מהמכירות, לעומת 50.7 מיליון דולר, כ-5.7% מהמכירות במחצית הראשונה אשתקד.
הגידול ברווח התפעולי בתקופות הדיווח של 2024 נבע מעליה במכירות וברווחיות הגולמית וכן ממינוף יעיל של מבנה ההוצאות אשר קוזזו בחלקם עקב עליה בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות עקב השקעה בזכיונות ומותגים חדשים
הרווח הגולמי עלה ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-197.3 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה מ-40.4% ל-41.9%. העלייה נובעת משיפור תמהיל תחומי הפעילות, גידול ברווחיות המפעלים עקב עלייה בהיקף הייצור וגידול בשיעור המכירות ללקוחות סופיים המאופיינות בשיעור רווח גולמי גבוה יותר.
דלתא רשמה רווח מפעולות של 37.8 מיליון דולר לעומת 28.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי עלה ב-40% עלה מ-15 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד לרווח של 21 מיליון דולר ברבעון השני השנה. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2024 צמח ב-83% והסתכם ב-33.1 מיליון דולר, לעומת 18.1 מיליון דולר במחצית הראשונה אשתקד. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס גדל במחצית הראשונה של 2024 ב-46% והסתכם ב-35.5 מיליון דולר, לעומת 24.3 מיליון דולר במחצית הראשונה אשתקד.
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "זה היה רבעון חזק נוסף עבור דלתא גליל, שבלט בזכות שיא במכירות הישירות (DTC), צמיחה במגזר המותג הפרטי ועלייה משמעותית ברווחיות. היוזמות האסטרטגיות שלנו, שמטרתן לשפר את היעילות התפעולית ויכולות הייצור שלנו, הובילו לשיא של רווחיות גולמית ברבעון השני של 41.9% וסימנו רבעון רביעי ברציפות של שיא בשיעור הרווחיות הגולמית".
דבח הוסיף: "בגזרת הפעילות הממותגת, אנו נרגשים במיוחד מההשקה וההתרחבות של המותגים Florence by Mills ו-Organic Basics. ההשקות הללו, בין היתר, ימצבו אותנו לצמיחה עקבית וארוכת טווח. העוצמה המתמשכת של דלתא ישראל מותגים, אשר קיבלה ביטוי בעלייה של 23.2% במכירות הקמעונאיות בחנויות זהות לעומת רבעון מקביל וההשקה המוצלחת של Bath and Body Works ו-Victoria’s Secret בישראל, מדגישה את המומנטום המתעצם שלנו. יתר על כן, המינוף התפעולי החיובי שלנו, המתבטא בעלייה של 100 נקודות בסיס ב-EBIT לפני סעיפים חד פעמיים ל-8.0% מהמכירות, ממחיש את יכולתנו לאזן בין רווחיות לטווח קצר עם השקעות אסטרטגיות לטווח ארוך".
מר דבח סיכם, "אני נרגש מהכיוון אליו צועדת דלתא - אנו נהנים מארגון עסקי מגוון, המכוון תמיד להשגת צמיחה ברווחיות. המחויבות המתמשכת שלנו לחדשנות ממשיכה לעודד צמיחה הן עבור לקוחות המותג הפרטי והן עבור המותגים שלנו, ויוצרת גלגל תנופה רב עוצמה בהבנת השוק והצרכנים שאנו מאמינים שימשיכו לתמוך בצמיחת הרווחיות".