שניב מפרסמת היום (ב’) את תוצאותיה לרבעון השני של השנה, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-6.7% והסתכמו בכ-203.5 מיליון שקל, לעומת כ-190.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות הרבעון נובע מגידול במכירות בשלושת מגזרי הפעילות: מגזר מוצרי הנייר, מגזר מוצרי הניקיון ומגזר האלומיניום וחד פעמי.
הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-19.5% והסתכם בכ-55.2 מיליון שקל (כ-27.1% מההכנסות) לעומת כ-46.2 מיליון שקל (כ-24.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע בעיקר מהתמתנות במחירי הסחורות במגזר מוצרי הנייר ומוצרי הניקיון ומנגד מהתייקרות במחירי התשומות במגזר האלומיניום והחד-פעמי.
ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-18.4% והסתכם בכ-24 מיליון שקל (כ-11.8% מסך ההכנסות), לעומת כ-20.6 מיליון שקל (כ-10.6% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו בכ-5.4 מיליון שקל לעומת כ-4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון (לאחר הוצאות חד פעמיות בגין שערוך נדל"ן) הסתכם בכ-4.4 מיליון שקל לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (בנטרול הוצאות חד פעמיות) הסתכם בכ-5.6 מיליון שקל. הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-44.6 מיליון שקל, זאת כתוצאה מרווח כולל משערוך נדל"ן בסך כ-40.2 מיליון שקל שרשמה החברה בגין פיצול פעילות הנדל"ן שלה.
ההון העצמי של הקבוצה ליום 30 ביוני, 2024 הסתכם לכ-380.2 מיליון שקל לעומת כ-334.1 מיליון שקל ליום 31.12.2023, ומהווה כ-38.6% מסך המאזן. הגידול נובע בעיקר מגידול בקרן הון משערוך רכוש קבוע כתוצאה משינוי מבנה ביום 30 ביוני 2024 בו שוערכו הנכסים שהועברו מחברת שניב לחברת שניב נדל"ן, כנגד קרן הונית.
החוב הפיננסי נטו של החברה ממשיך לרדת והסתכם, ליום 30 ביוני, 2024 לכ-3.233 מיליון שקל (כ-89.8 מיליון שקל בגין פעילות הנדל"ן וכ-143.5 מיליון שקל בגין הפעילות התעשייתית), לעומת כ-244.3 מיליון שקל לסוף רבעון 1 וכ-248 מיליון שקל לסוף שנת 2023.
פסח ברנט, מנכ"ל שניב, מסר: "הרבעון השני ממשיך את מגמת הצמיחה החיובית של הרבעונים האחרונים עם שיפור בתוצאות וברווחיות הקבוצה, אשר נבע בעיקר מתוצאות מגזר מוצרי הנייר ומגזר מוצרי הניקיון וזאת למרות החרפת התחרות והשפעות מלחמת חרבות ברזל. במגזר מוצרי הנייר אנו מהווים כשליש מהשוק הקמעונאי ואנו ממשיכים לראות ביקוש קשיח יחסית למוצרינו. אנו מאמינים כי מגמה זו תימשך גם השנה, זאת לצד הכנסת קו חדש במפעל לייצור מוצרים לשוק המוסדי אשר יפעל בהמשך השנה וצפוי לתרום לתוצאות המגזר. כמו כן, החברה כחברה יצרנית כחול לבן מושתתת על יצור מקומי, כך שלעצירת היבוא מטורקיה אין השפעה ניכרת עלינו. במגזר מוצרי הניקיון, בדגש על מותג הסופר פרימיום TNX, ראינו ביקוש גובר, זאת במקביל למהלכים שביצענו אשר הובילו לשיפור בתוצאות המגזר. אנו שומרים על איתנות פיננסית גבוהה עם תזרים חזק מפעילות שוטפת וחוב פיננסי שממשיך לרדת. לאחרונה פיצלנו את פעילות הנדל"ן מהפעילות התעשייתית שלנו, דבר שהגדיל לנו את ההון ונותן לנו להתמקד ביתר שאת בפעילות המסורתית שלנו. בכוונתנו להמשיך לפעול להגדלה עקבית של נתחי השוק שלנו תוך שיפור הרווחיות, וזאת ע"י שלושת מנועי הצמיחה העיקריים – הרחבת ייצור ומכירות של מוצרי הסופר פרימיום TNX, הרחבת מותג הפרימיום טאצ’ והמשך מובילות שוק בתחום המותג הפרטי."