דלתא מותגים סיכמה את הרבעון השני השנה עם צמיחה של כ-36% בהכנסות שהסתכמו לכ-262.5 מיליון שקל לעומת כ-193.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות ואתרי האונליין של מותגי החברה וכן מהשקת רשתות החנויות Victoria`s Secret ו- Bath & Body Works שהושקו באפריל 2024.
הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2024 גדלו בכ-26% והסתכמו בכ-522.3 מיליון שקל לעומת כ-414.4 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
מכירות חנויות זהות בעלייה
ברבעון השני המכירות בחנויות זהות (197 חנויות) כולל אתרי האונליין האורגניים דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria’s Secret גדלו בשיעור של כ-22.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגדלו ב-23.2% ללא אתרי האונליין לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
במחצית הראשונה המכירות בחנויות הזהות (197 חנויות) כולל אתרי האונליין האורגניים דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria’s Secret גדלו בשיעור של כ-20.8% לעומת המחצית המקבילה אשתקד וגדלו ב-21.1% ללא אתרי האונליין לעומת המחצית המקבילה אשתקד.
מכירות האינטרנט של החברה ברבעון השני צמחו בכ-21.7% והסתכמו בכ-26.9 מיליון שקל לעומת כ-22.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות האינטרנט, למעט המותג Bath & Body Works שהושק באפריל 2024, הסתכמו בכ-26.2 מיליון שקל, גידול של כ-18.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
במחצית הראשונה מכירות האינטרנט של החברה גדלו בכ-25.1% לכ-69.2 מיליון שקל והיוו כ-13.2% מסך הכנסות החברה לעומת כ-55.3 מיליון שקל שהיוו כ-13.3% מסך הכנסות החברה ברבעון המקביל אשתקד.
נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, Victoria’s ,Secret Pante rei ו-Bath & Body Works שהושק באפריל 2024.
הרווח הגולמי ברבעון השני צמח בכ-35% והסתכם בכ-168.7 מיליון שקל לעומת כ-125.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-64.3% לעומת כ-64.8% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מהגידול במכירות. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר מהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר, נטו מתוצאות עסקאות ההגנה שקוזז ברובו על ידי דיוק תמהיל המוצרים וגידול בביקושים שהשפיע על מכירתם בשיעורי הנחה מופחתים.
במחצית הראשונה לשנת 2024 הרווח הגולמי צמח בכ-32% והסתכם בכ-324.9 מיליון שקל לעומת כ-245.9 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד ושיעורו מההכנסות עמד על כ-62.2% לעומת כ-59.3% במחצית המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות נבע בעיקר מדיוק תמהיל המוצרים וגידול בביקושים שהשפיע על מכירתם בשיעורי הנחה מופחתים וכן ירידה בעלויות ההובלה הימית שקוזזו בחלקן מהשפעה שלילית של השינוי בשער החליפין שקל-דולר, נטו מתוצאות עסקאות הגנה.
הרווח התפעולי ברבעון השני צמח ב-68% והסתכם בכ-48.1 מיליון שקל לעומת כ-28.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-18.3% לעומת כ-14.8% ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות עסקה לרכישת גולף שנכללו ברבעון השני אשתקד, הסתכם הרווח התפעולי ברבעון השני של 2023 בכ-30.1 מיליון שקל ושיעורו מההכנסות עמד על כ-15.6%.
הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מגידול משמעותי במכירות החברה בכל ערוציה ומקיטון בשיעור הוצאות המכירה והשיווק.
במחצית הראשונה לשנת 2024 הרווח התפעולי צמח בכ-79% והסתכם בכ-90.9 מיליון שקל לעומת כ-50.9 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד ושיעורו עמד על כ-17.4% לעומת כ-12.3% במחצית הראשונה בשנת 2023. בנטרול הוצאות עסקה לרכישת גולף, הסתכם הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2023 בכ-52.3 מיליון שקל ושיעורו מההכנסות עמד על כ-12.6%.
הרווח הנקי ברבעון השני זינק בכ-71% והסתכם בכ-34.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-20.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה לשנת 2024 צמח בכ-92% והסתכם בכ-67.6 מיליון שקל לעומת כ-35.2 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
ההון העצמי של החברה נכון ל-30.6.2024 הסתכם בכ-593.2 מיליון שקל לעומת כ-516.1 מיליון שקל ביום 30.6.2023. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-148 מיליון שקל ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-67 מיליון שקל.
החברה תחלק דיבידנד מיוחד בסך של כ-200 מיליון שקל מתוך עודפי החברה הראויים לחלוקה, אשר צפוי להיות מחולק ביום 1 בספטמבר 2024 ומתווסף לדיבידנד שחולק בשנת 2024 בסך של כ-48.9 מיליון שקל.
דלתא פועלת להרחבת פעילותה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה. במסגרת פעילותה הקיימת תחת המותגים דלתא ופיקס ובהמשך להשקה בישראל של רשת הספורט Panta-rei במהלך שנת 2022 ולהשקת המותגים הבינלאומייםVictoria`s Secret ו-Bath and Body Works , החברה צופה גידול של כ-22% במספר החנויות בסוף שנת 2026 ל-268 לעומת 220 בסוף יוני 2024.
החברה, דלתא ישראל מותגים בע"מ, הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל תעשיות בע"מ. כחלק מהסכם הפיצול, הועברה פעילות ’דלתא ישראל’ לחברה. בתוך כך, עוסקת דלתא ישראל מותגים בעיצוב, פיתוח, שיווק ומכירה בישראל, של מוצרי הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, הלבשת בית, הלבשת ספורט ופנאי, הלבשת ילדים, גרביים והנעלה, בעיקר תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטורי’ס סיקרט ו-Bath & Body Works.
המוצרים משווקים בישראל, דרך חנויות בבעלותה המופעלות תחת מותגי החברה ובאמצעות אתרי האינטרנט שלה. בנוסף משווקת החברה את מוצריה לחנויות פרטיות ורשתות קטנות, רשתות קמעונאיות גדולות ומותגים פרטיים לפי דרישת לקוח. במרץ 2021 החברה השלימה בהצלחה הנפקה ראשונה בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. תמורת 20 אחוז ממניות דלתא ישראל, גייסה החברה 262.5 מיליון שקל (ברוטו).