בריל תעשיות, העוסקת עיצוב, ייצור, יבוא ושיווק של נעליים, ומחזיקה בין היתר במותגים, נאוטיקה, טימברלנד ו-Lee Coper, פרסמה היום (ה’) דוחות טובים לרבעון השני של שנת 2024 על רקע צמצום השפעות המלחמה על החברה.
ברבעון הראשון חלה התאוששות במכירות שנמשכה גם ברבעון השני של השנה ובכלל זה בעיר אילת. למעט 3 חנויות בקריית שמונה ואין צפי לחזרתן, כל חנויות החברה שבו לפעילות.
מלאי החורף של עונת 2023 אוחסן ויימכר ב-2024, ויתרת המלאי מוערכת ב-10 מיליון שקל.
מחזור המכירות של בריל הסתכם ב-300.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לעומת 269.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. דובר בעלייה של 11.8% מכירות שנבעה מעלייה במכירות הסיטונאיות, גידול במכירות האתרים ובמכירות החנויות הזהות. ברבעון השני המכירות עלו ב-9% ל-154.3 מיליון שקל.
הרווח הגולמי במחצית ירד ל-52.5% מהמכירות לעומת 53.2% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה הרווח הגולמי היווה 55.4% מהמכירות לעומת 54.3% מהמכירות ברבעון השני אשתקד.
הרווח התפעולי הוכפל במחצית ל-22.4 מיליון שקל, המהווה 7.5% מהמכירות לעומת 4.5% מהמכירות בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-13.9 מיליון שקל, המהווה 9% מהמכירות לעומת 5.6 מיליון שקל, או 3.9% מהמכירות, בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי הסתכם ב-10.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לעומת רווח של 600 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. בריל מסבירה כי השינוי נבע בעיקר עקב השפעות הגידול במכירות למרות ירידה בשיעור הרווח הגולמי במכירות קולקציית חורף אשתקד במהלך הרבעון הראשון של 2024, שנבעה ממדיניות החברה להקטין מלאים אשר גדלו, בין היתר, עקב המלחמה ברבעון הרביעי של 2023 דבר שיצר צורך לממש מלאי בהנחות עמוקות.
בשורה התחתונה, ברבעון השני הרווח הנקי הסתכם ב-7.9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 200 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
מניית בריל עולה ב-12% ומשלימה זינוק של 40% בחודש האחרון.