מנייתה של אלארום מאבדת גובה בבורסה בתל אביב לאחר שירדה אמש בוול סטריט בשיעור של 20% מבלי שהחברה פרסמה הודעה כלשהי. הזינוק הפראי שרשמה המניה של 200% השנה היה נראה תמוה למי שעוד הכיר את החברה מימיה בשם הקודם סייפטי (לשעבר Safe–T) שצטרפה לבורסה ב–2016, ונסחרה בארה"ב מעבר לדלפק (OTC).
אחרי מתיחת פנים ושינוי תדמית אלארום המציאה את עצמה מחדש ומנייתה פתחה מבערים וזינקה במעל 1,100% בשנה האחרונה.
אלארום היא ספקית גלובלית של פתרונות גישה לאינטרנט ואיסוף נתונים. לפני ארבע שנים לחברה היו הכנסות של לא יותר מ-1.5 מיליון דולר והוצאות שיווק גבוהות פי 4 מההכנסות כך שלא פלא שהחברה היתה הפסדית. עם זאת, רכישת החברה הבת, נטנאט, שמאפשרת ללקוחות שלה לאסוף מידע באופן אנונימי ממקורות ציבוריים באינטרנט, הקפיצה את החברה מדרגה. את השנה שעברה סיימה אלארום עם הכנסות של 26.5 מיליון דולר, כאשר רובם (21 מיליון דולר) מיוחסים לפעילות נטנאט, וברבעון הראשון השנה ההכנסות הגיעו לשיר רבעוני של 8.4 מיליון דולר. עם זאת, השורה התחתונה נותרה יתומה עם רווח נקי של 1.4 מיליון דולר בלבד. איך זה ייתכן? עלות המכר של אלארום ברבעון הראשון הסתכמה ב-1.8 מיליון דולר, הוצאות המכירה והשיווק היו 1.7 מיליון דולר, הוצאות ההנהלה הסתכמו ב-1.2 מיליון דולר.
אם הולכים לרזולוציה שנתית, כמו 2023, אז הפער בין המספרים לשווי החברה בולט עוד יותר. את 2023 סיימה החברה עם הכנסות ב-26.5 מיליון דולר, כאשר עלות המכר הסתכמה ב-7.7 מיליון דולר, הוצאות המכירה הסתכמו ב-10 מיליון דולר, הנהלה וכלליות בהיקף של 4.4 מיליון דולר ואבדן ערך מוניטין של 6.3 מיליון דולר עקב ירידה בתוצאות התפעוליות של סייברקיק שנרכשה לאחר נטנאט.
התוצאות מצביעות אמנם על שיפור וצמיחה אך צריך לשאול איך חברה שרק עברה לרווחיות ברבעון הראשון השנה הגיעה לשווי חברה של 800 מיליון שקל? אולי השווי המנופח מיוחס לכלי התקשורת שנהנים להמליך מלכים שהם בעיקר בשיאם או אחרי ההייפ.