אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי<br>קרדיט: עומר וידר
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי קרדיט: עומר וידר

רשת הסופרמרקטים ויקטורי פרסמה היום (ג’) דוחות טובים לרבעון הראשון של השנה, ורשמה עלייה עקבית בפרמטרים, ברבעון שבו המנכ"ל אייל רביד ביקר במשרדי החקירות של רשות התחרות בצל החשד לתיאום מחירים.

מכירות החברה עלו ב-3.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-617.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, וזאת על אף עיתוי חג הפסח והסטת המכירות לרבעון השני, בעוד אשתקד הקניות המכירות לפסח נכללו כבר ברבעון הראשון של 2023. סך המכירות לתקופה ינואר עד אפריל 2024 אשר כללו את חג הפסח גדלו בכ-6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ובחנויות זהות גדלו בכ-5.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש אפריל 2024, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, עלו המכירות בכ-17% בכלל הרשת וב-14.5% בחנויות זהות.

כמו כן, ברבעון הראשון נרשמה עלייה של כ-42% במכירות האונליין לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע בחנויות זהות ברבעון הראשון של 2024 עמד על 9 אלף שקל למ"ר, לעומת כ-8.8 אלף ש"ח למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-162.3 מיליון שקל, עלייה של כ-5.8% בהשוואה לכ-153.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2024 עלה ל-26.3% בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 25.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-24 מיליון שקל המהווה כ-3.9% מכלל הכנסות החברה, בהשוואה לסך של כ-19.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד המהווה כ-3.22% מכלל הכנסות החברה. העלייה ברווח נובעת מקיטון בשיעור ההוצאות מכירה ושיווק כתוצאה מקיטון בעיקר בהוצאות שכר העבודה בסניפים ובהוצאות הפרסום ומהגידול במכירות החברה אשר קוזז באופן זניח מעלייה בהוצאות הנהלה וכלליות הנובע מגידול בשכר עבודה של מטה החברה.

הרווח מפעולות רגילות לאחר הוצאות אחרות ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-23 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-19 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-11.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-34.3%.

במהלך הרבעון, מנכ"ל החברה, אייל רביד, פקד את משרדי החקירות של רשות התחרות בצל התבטאויות בתקשורת על הצורך להעלות מחירים.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "התוצאות הכספיות משקפות את מימוש התוכנית האסטרטגית שלנו להרחבת רשת החנויות, צמיחה במכירות ושיפור ברווחיות – אנו עתידים לפתוח סניפים נוספים ובוחנים גם רכישת סניפים. התוצאות ברבעון הראשון של 2024 בולטות על רקע עיתוי חג הפסח שההכנסות בגינו התרכזו לרבעון השני של 2024 – בהסתכלות חודשית, חודש אפריל היה חזק ביחס לשנה קודמת ובבחינה המנטרלת את עיתוי חג הפסח וכוללת השוואה של ינואר עד אפריל בין השנים רואים עליה של כ-7% במכירות וכ-5.3% בחנויות זהות. אתר האינטרנט שלנו מראה עלייה של 42% במכירות בהשוואה לתקופה קודמת תוך שמירה על שיעור רווח תפעולי דומה בכלל הרשת כשבמקביל הרחבנו באופן ניכר את שיתופי הפעולה עם לקוחות אסטרטגיים דבר התורם לגיוון והגדלת בסיס הלקוחות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש