רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש<br>קרדיט: יח"צ
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש קרדיט: יח"צ

מנועי בית שמש, שבשליטת פימי, דיווחה על הכנסות שיא לרבעון הראשון שהסתכמו לכ-63.1 מיליון דולר, גידול של כ-38.9% לעומת אשתקד. הגידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות.

הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-23.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43 מיליון דולר. מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת מהמשך תהליך ההתאוששות של ענף התעופה האזרחי, כאשר לצד הגידול המתמיד בהיקף הפעילות, הגידול ברמת ההוצאות נותר מתון.

הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו משמעותית בכ- 100.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-21.7 מיליון דולר. מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבתה העסקית, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה במעל פי 2 והסתכם בכ-13.3 מיליון דולר (המהווה כ-21.1% מההכנסות) לעומת כ-6.4 מיליון דולר (המהווה כ-14.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור המשמעותי ברווח הגולמי וברווחיות נובע בעיקר מצמיחה חדה בהיקף הפעילות ובתמהיל העסקאות.

הרווח התפעולי ברבעון עלה פי 2.6 והסתכם בכ-9.4 מיליון דולר (כ-14.9% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ- 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-8% מההכנסות). הרווח התפעולי של מגזר החלקים ברבעון עלה כמעט פי 4 והסתכם בכ- 4.4 מיליון דולר (כ-10.2% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 1.1 מיליון דולר אשתקד (כ-3.2% מהכנסות המגזר). הרווח התפעולי של מגזר המנועים ברבעון עלה כמעט פי 2 והסתכם בכ- 5.2 מיליון דולר (כ- 23.9% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 2.7 מיליון דולר (כ- 24.9% מההכנסות) אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ- 90% והסתכם בכ-12.1 מיליון דולר (המהווה כ-19.1% מסך ההכנסות), לעומת כ-6.3 מיליון דולר (המהווה כ-14% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון צמח כמעט פי 3.5 לעומת אשתקד והסתכם לשיא של כ-6.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם לסך של כ- 25.3 מיליון דולר לעומת כ- 3.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע בעיקר מגידול ברווחיות וקבלת מקדמות מלקוחות.

ההון העצמי של הקבוצה ליום 31 במרץ, 2024 הסתכם לכ-161.4 מיליון דולר לעומת 154.3 מיליון דולר ליום 31.12.2023, ומהווה כ- 55.2% מסך המאזן.

החוב הפיננסי נטו של החברה ממשיך להצטמצם והסתכם, ליום 31 במרץ, 2024 לכ- 31.6 מיליון דולר, לעומת כ- כ- 53.2 מיליון דולר לסוף שנת 2023.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "הרבעון הראשון של שנת 2024 מציג תוצאות טובות בכל הפרמטרים וממשיך את מגמת הצמיחה החיובית של הרבעונים האחרונים עם גידול בריא בהיקפי הפעילות ושיפור ברווחיות. במגזר החלקים אנו ממשיכים לראות גידול מתמיד בהיקף הפעילות לצד גידול מתון בהוצאות שמתבטא בשיפור תוצאות המגזר. אנו מצפים כי מגמה זו תימשך, זאת במקביל להתאוששות של ענף התעופה ולצד המשך התמודדות עם אתגרים בשרשרת האספקה של הענף, שעשויים להוות גם הזדמנות לחברה.

במגזר המנועים אנו ממשיכים לקדם פרויקטים שיהוו עוגן עסקי לשנים הבאות תוך מימוש הזדמנויות שמשקפות את הביקושים הגוברים בשוק, בדגש על השוק הצבאי, כפי שבא לידי ביטוי בצמיחה במכירות מרבעון לרבעון יחד עם שיפור חד בביצועים. ברבעון הראשון דיווחנו על הסכם משמעותי נוסף עם פוטנציאל מצטבר של כמיליארד ש"ח בתחום פיתוח וייצור מנועי סילון במגזר המנועים, מה שמעגן את התחום כמנוע צמיחה מרכזי לחברה לשנים הבאות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש