ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים<br>קרדיט: שי פרנקו
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים קרדיט: שי פרנקו

דלתא מותגים פרסמה הבוקר (ב’) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2024, וסיימה עם עלייה נראה בפרמטרים ברקע להוצאת עובדים לחל"ת והקלות בשכר הדירה.

הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו בכ-18% והסתכמו בכ-259.8 מיליון שקל לעומת כ-221.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות בכל הרשתות ואתרי האונליין של החברה ( דלתא, פיקס, פנטה ריי ו-Victoria`s Secret).

ברבעון הראשון המכירות בחנויות זהות (186 חנויות) כולל אתרי האונליין של דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria’s Secret גדלו בשיעור של כ-20.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגדלו ב-19% ללא אתרי האונליין לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מכירות האינטרנט של החברה ברבעון הראשון צמחו בכ-27.1% והסתכמו בכ-42.2 מיליון שקל (שיעור של כ-16.3% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-15.0% מסך הכנסות החברה). מכירות אתר האינטרנט של המותג Victoria`s secret צמחו בכ-3 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2024 והסתכמו בכ-7.1 מיליון שקל לעומת כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, Victoria’s ,Secret Pante rei ו-Bath & Body Works שהושק באפריל 2024, לאחר תאריך הדו"ח.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון צמח בכ-29% והסתכם בכ-156.2 מיליון שקל, לעומת כ-120.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-60.1% לעומת כ-54.6% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מהגידול במכירות. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר מעיתוי מזג האויר החורפי לעומת אשתקד שתרם למכירת מרבית הפריטים במהלך עונת החורף ולא במסגרת סוף העונה וכן, משיפור בעלויות ההובלה הימית. שיפור זה קוזז חלקית מהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר, נטו מתוצאות עסקאות ההגנה.

הרווח התפעולי צמח ב-93% ברבעון הראשון והסתכם בכ-42.9 מיליון שקל לעומת כ-22.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-16.5% לעומת כ-10.1% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מגידול במכירות, שיפור בשיעור הרווח הגולמי ומקיטון בשיעור הוצאות המכירה והשיווק.

הרווח הנקי ברבעון הראשון זינק בכ-120% והסתכם בכ-33.2 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-15.05 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של החברה נכון ל-31.3.2024 הסתכם בכ-575.2 מיליון שקל לעומת כ-504.2 מיליון שקל ביום 31.3.2023. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-134.2 מיליון שקל ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-58 מיליון שקל.

ביום 19 במאי 2024 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-16.6 מיליון שקל, אשר צפוי להיות מחולק ביום 4 ביוני 2024 ומתווסף לדיבידנד שחולק במרץ 2024 בסך של כ-32.3 מיליון שקל. בשנת 2023 חילקה החברה דיבידנד בסך של כ-44 מיליון שקל.

דלתא פועלת להרחבת פעילותה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה. במסגרת פעילותה הקיימת תחת המותגים דלתא ופיקס ובהמשך להשקה בישראל של רשת הספורט Panta-rei במהלך שנת 2022 ולהשקת המותגים הבינלאומייםVictoria`s Secret ו-Bath and Body Works , החברה צופה גידול של כ-28% במספר החנויות בסוף שנת 2026 ל-269 לעומת 210 בסוף מרס 2024.

החברה, דלתא ישראל מותגים בע"מ, הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל תעשיות בע"מ. כחלק מהסכם הפיצול, הועברה פעילות ’דלתא ישראל’ לחברה. בתוך כך, עוסקת דלתא ישראל מותגים בעיצוב, פיתוח, שיווק ומכירה בישראל, של מוצרי הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, הלבשת בית, הלבשת ספורט ופנאי, הלבשת ילדים, גרביים והנעלה, בעיקר תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטורי’ס סיקרט ו-Bath & Body Works.

המוצרים משווקים בישראל, דרך חנויות בבעלותה המופעלות תחת מותגי החברה ובאמצעות אתרי האינטרנט שלה. בנוסף משווקת החברה את מוצריה לחנויות פרטיות ורשתות קטנות, רשתות קמעונאיות גדולות ומותגים פרטיים לפי דרישת לקוח. במרץ 2021 החברה השלימה בהצלחה הנפקה ראשונה בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. תמורת 20 אחוז ממניות דלתא ישראל, גייסה החברה 262.5 מיליון שקל (ברוטו).

נכון למועד זה, תחת דלתא ישראל, הכוללת 219 חנויות בישראל, נמצאות רשתות החנויות של דלתא (173 חנויות), פיקס (31 חנויות) פנטה ריי (6 חנויות), ויקטורי’ס סיקרט (4 חנויות) ו- Bath & Body Works(5 חנויות). כמו כן, החברה פועלת באמצעות חמישה אתרי אינטרנט למותגים "דלתא", "פיקס", "Panta rei", " " Victoria’s Secret ו-""Bath & Body Works.

במרץ 2023 החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי להקמת חנויות ותפעול של הרשת הבינלאומית המובילה למוצרי טיפוח ואווירה Bath & Body Worksומתכננת לפתוח 7 חנויות ב-2024, מתוכן 5 חנויות נפתחו באפריל 2024 והושק אתר אינטרנט למותג. במהלך השנים 2024-2026 מתכננת החברה לפתוח 27 חנויות פיזיות בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל.

ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "החברה מציגה צמיחה עקבית ופותחת את שנת 2024 עם גידול בהכנסות החברה הנובע בעיקרו מגידול של 20.6% במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים, עם גידול בכל מדדי הרווח ובתזרים מפעילות שוטפת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הביצועים הרב-שנתיים שלנו מעידים על מובילות עיסקית ותפעולית, שמציגה לאורך השנים יכולות צמיחה וביצועים מהטובים בענף. זאת הודות לגיוון וחוזקת המותגים שלנו לצד חיזוק נאמנות הלקוחות והיעילות התפעולית עליה נשענת החברה. אנו מממשים את אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות שהצבנו, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש