חברת פריון פרסמה היום תוצאות כספיות מקדמיות לרבעון הראשון לשנת 2024 ואזהרת רווח לשנת 2024.
החברה צופה ירידה בהכנסות של כ-19% בשנה הנוכחית לטווח של 590-610 מיליון דולר לעומת תחזיות קודמות לשנה הנוכחית בטווח של 860-880 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם 78-82 מיליון דולר לעומת 178-182 מיליון דולר.
על פי התוצאות המקדמיות שפרסמה החברה, את הרבעון הראשון לשנת 2024 סיימה עם צמיחה של 8% בהכנסות שהסתכמו ב-157 מיליון דולר לעומת 145.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וירידה של 36% ב-EBITDA המתואם ל-20 מיליון דולר לעומת 31.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת כי מרבית ההשפעה השלילית נובעת ממגזר החיפוש של החברה, על רקע שינויים משמעותיים במנוע החיפוש מיקרוסופט בינג אשר הובילו להפחתה בהכנסה לאלף הופעות (RPM) וגם בנפח החיפושים.
"מערכת היחסים שלנו עם מיקרוסופט נותרה איתנה, ושני הארגונים ממשיכים לבחון שיתופי פעולה נוספים בתחומים שונים בעולם הפרסום הדיגיטלי", אמר טל יעקובסון, מנכ"ל פריון. "האסטרטגיה שלנו תמיד היתה וממשיכה להיות מבוססת על עקרון מרכזי של גיוון הפתרונות שלנו בהיבטים של טכנולוגיות, ערוצי פרסום, ושותפויות, תוך התמקדות בצרכי הלקוחות שלנו, מותגים וגופים קמעונאיים בעולמות הפרסום הדיגיטלי. אנו נמשיך להרחיב ולהעמיק את סל הפתרונות הטכנולוגיים תוך מינוף קופת המזומנים המסתכמת בקרוב לחצי מיליארד דולר ותזרים המזומנים החיובי שאנו ממשיכים לייצר לרכישת חברות וטכנולוגיות משלימות שיתרמו להאצת הצמיחה.
"התמקדות החברה בהרחבת פעילות הפרסום, באמצעות מנועי צמיחה הכוללים פרסום מבוסס בינה מלאכותית בטלוויזיות חכמות (CTV), מדיה קמעונאית (Retail Media) ופרסום דיגיטלי חוץ-ביתי (DOOH), מהווה גורם מרכזי בהצלחתנו ארוכת הטווח. מנועי צמיחה אלה המשיכו לספק צמיחה משמעותית ברבעון הראשון וצפויים לתרום תרומה הולכת וגוברת לתוצאות שלנו ב-2024".
יעקובסון סיכם, "הנהלת פריון והדירקטוריון מביעים ביטחון מלא ביכולות החברה להביא להמשך צמיחה משמעותית, ולכן אישר הדירקטוריון את הרחבת תוכנית הרכישה העצמית מ-50 מיליון דולר ל-75 מיליון דולר תוך מינוף קופת המזומנים בסך של קרוב לחצי מיליארד דולר ותזרים המזומנים החיובי".