קבוצת פוקס ויזל פרסמה היום (א’) את הדוחות הכספיים לשנת 2023, שאותה סיכמה עם עלייה בהכנסות, אך מכירות החנויות הזהות ירדו בשלושת המגזרים. מעבר לכך, העמקת ההנחות ושינויי מטבע העיבו על שיעור הרווח הגולמי ובשורה התחתונה נרשמה ירידה ברווח הנקי.
בשורה העליונה, הכנסות הקבוצה עלו ב-10.7% בהשוואה ל-2023 והסתככמו בכ-5.54 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022 נובעת בעיקר מגידול בשטחי המסחר.
נתוני מכירות חנויות זהות במגזר אופנה ואופנת הבית ירידו בכ-3%, במגזר האווירה והטיפוח ההכנסות ירידו בכ-1.1% ובמגזר הספורט נרשמה ירידה של כ-1% בהכנסות הקבוצה.
הרווח הגולמי של שנת 2023 הסתכם בכ-2.96 מיליארד שקל, המהווה כ-55.1% מהמכירות בהשוואה לרווח גולמי אשתקד בסך של כ-2.79 מיליארד שקל, המהווה כ-57.7% מהמכירות. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהתייקרות הרכש מספקים בשל עליה בשערי החליפין דולר ויורו והעמקת ההנחה ללקוחות ובעיקר הנחות אגרסיביות ברשת דרים ספורט שהחברה החליטה לסגור.
הרווח התפעולי של שנת 2023 הסתכם בכ-371.4 מיליון ש"ח ומהווה כ-6.9% מהמכירות בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד בסך של כ-426.6 מיליון ש"ח, שמהווה כ-8.8% מהמכירות. הרווח התפעולי של שנת 2023 בנטרול תקן 16 IFRSהסתכם בכ-289.2 מיליון ש"ח ומהווה כ-5.4% מהמכירות, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-368.9 מיליון ש"ח המהווה כ-7.6% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-79.7 מיליון ש"ח.
הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת בעיקר מהירידה בשיעור הרווח הגולמי כפי שהוסבר לעיל, מהפסד הנובע מהפרשה לסגירת חנויות של רשת דרים ספורט בסך 11.7 מיליון שנוסף להפסד התפעולי של הרשת, וכן מגידול בעלויות התפעול כתוצאה מגידול בשטחי מסחר, ומהקמת פעילויות חדשות בארץ ובחו"ל.
הרווח הנקי של שנת 2023 הסתכם בכ-208.6 מיליון ש"ח בהשוואה לרווח נקי בתקופה המקבילה אשתקד בסך של כ-276.9 מיליון ש"ח. הרווח הנקי של שנת 2023 בנטרול תקן 16 IFRS הסתכם בכ-226.0 מיליון ש"ח, ומהווה כ-4.2% מהמכירות. בהשוואה לרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד הסתכם בכ-282.0 מיליון ש"ח, המהווה כ- 5.8% מהמכירות, ירידה של כ-56.0 מיליון ש"ח.
הראל ויזל: "אנו מסכמים את השנה עם המשך צמיחה וגידול של 2.7% בהכנסות. אנו גאים בתוצאות הקבוצה בייחוד בשנה לא פשוטה זו, הישגים שמבוססים על ניהול נכון של הפעילות, המשך מימוש תכנית העבודה וההתרחבות עם מותגים שונים בארץ ובעולם. במציאות המשתנה, ידענו להתנהל מחד, בראייה ארוכת טווח המתבססת על תכנית עבודה ואסטרטגיית צמיחה בארץ ובעולם, ומאידך גם בראייה לטווח הקצר עם גמישות מחשבתית והתאמה לאירועים משתנים. אנו ממשיכים כל העת בבחינת הזדמנויות עסקיות באמצעות מותגים בינלאומיים נוספים, התרחבות המותגים בארץ ובעולם ושיתופי פעולה עם חברות שונות".