חברת אידומו (Idomoo), שפיתחה תוכנה שמאפשרת יצירה והפצה של קטעי וידיאו בהתאמה אישית בזמן אמת, פרסמה היום (א’) את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2023, אותה רשמה עם הפסד תפעולי וחלומות AI.
החברה שהונפקה בגל העכור של 2021 בבורסה המקומית, מחקה כמו מרבית ההנפקות עשרות אחוזים משוויה, וכעת צופה מעבר לאיזון תפעולי תזרימי במחצית השנייה של השנה. "בהסתכלות על 2024, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות וב-ARR והצגת איזון תזרימי תפעולי החל מהמחצית השנייה של 2024 ואילך", אמר ירון קליש, מנכ"ל אידומו. "העולם חווה כיום בצורה עוצמתית את מהפכת ה-AI בתחום הטקסט והתמונות, ולהערכתנו ההתפתחות הגדולה הבאה בהקשר זה תהיה בתחום הווידאו. אידומו פיתחה והשיקה בשנה החולפת את לוקאס, מחולל וידיאו המבוסס AI לייצירת סרטוני וידאו מלאים. טכנולוגיה זו יכולה למנף טכנולוגיות שונות, חלקן חיצוניות וחלקן של החברה, בתחום ה-AI. אנו סבורים כי ההתפתחויות המואצות האחרונות בתחום הוידאו Gen AI, כגון הכרזת OpenAI לגבי SORA, מהוות קרש קפיצה והזדמנות עסקית משמעותית עבור אידומו להגדיל את סוגי הלקוחות של החברה ואת השימושים אשר ניתן יהיה לבצע בפלטפורמת החברה".
בשורה העליונה, הכנסותיה של אידומו טיפסו בכ-18.6% לכ-16.8 מיליון דולר ב-2023, לעומת כ-14.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת מגידול בפעילות החברה כתוצאה מהעמקת המכירות ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים.
הרווח הגולמי בסיכום 2023 עלה בכ-23.3% לכ-13.9 מיליון דולר (כ-83% מההכנסות), בהשוואה לכ-11.2 מיליון דולר (כ-80% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד התפעולי הצטמצם בכ-34.2% לכ-6.4 מיליון דולר, לעומת כ-9.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור נובע בעיקר מהמשך גידול בהכנסות החברה ושיפור הרווח הגולמי כאמור.
בשורה התחתונה, הצטמצם ההפסד של החברה בסוף 2023 לכ-6.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 13.5 מיליון דולר. ההפסד המתואם (לפני מס) כהגדרתו בדו"ח הדירקטוריון, הסתכם בכ-6 מיליון דולר, לעומת כ-9.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-ARR ההכנסות השנתיות המתחדשות) של החברה ממשיך לטפס ועומד בסוף 2023 על כ-19.4 מיליון דולר, לעומת כ-17 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול שנתי של כ-14%.
במהלך 2023 חתמה החברה על הסכמים חדשים עם מינימום התחייבות לשימוש בהיקף של כ-20.1 מיליון דולר, עלייה של כ-43% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות של החברה אשר טרם הוכרו בדוחותיה הנוכחיים, עומד נכון לסוף דצמבר 2023 על כ-17.5 מיליון דולר, בהשוואה לצבר בהיקף של כ-14.2 מיליון דולר בהשוואה לסוף שנת 2022.
במחצית השנייה של 2023 צמחו הכנסות החברה בכ-14% לכ-8.4 מיליון דולר, לעומת כ-7.4 מיליון דולר במחצית המקבילה ב-2022. הרווח הגולמי במחצית השנייה טיפס בכ-17.5% לכ-7 מיליון דולר. ההפסד התפעולי במחצית הצטמצם לכ-2.8 מיליון דולר, לעומת כ-4.2 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.
בהתאם לתחזית החברה, במחצית השנייה של 2023 ההפסד התפעולי המתואם המשיך להצטמצם והסתכם בכ-2.5 מיליון דולר לעומת כ-3.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2023, קיטון של כ-23%.
נכון ל-31 בדצמבר 2023, לחברה מזומנים ופקדונות בסך של כ-5 מיליון דולר.
בנוגע לאיזון התזרימי התפעולי, הרבעון הרביעי של 2023 הסתיים בשימוש במזומנים לפעילות תפעולית בהיקף של כ-0.5 מיליון דולר, כאשר בשני ימי העסקים הראשונים של שנת 2024 התקבל מלקוחות סך של כמיליון דולר שבמקור תוכנן להתקבל עד סוף שנת 2023. החברה צופה בשנת 2024 המשך צמיחה בהכנסות וב-ARR תוך כדי שמירה על רמת הוצאות תפעוליות דומה של 2023 והגעה לאיזון תזרימי תפעולי, כאמור, מהמחצית השנייה של 2024 ואילך.