חברת אקופיה, מי שהתיימרה להיות החברה הגדולה בעולם לניקוי פאנלים רובוטי, הגיעה לסוף דרכה שנתיים לאחר שהונפקה בענק ופתחה את גל ההנפקות (הלא מזהיר) של 2021 בבורסה בתל אביב.
החברה, שגייסה 260 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל, הודיעה היום (א’) על מכירת הפעילותה שלה (פיתוח, תחזוקה, שיווק, מכירה והפצה של פתרונות טכנולוגיים באמצעות מערכות רובוטיות לניקוי מתקנים סולאריים) לידי ערן דגני, שיסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה, בתמורה מיידית אפסית של 5 מיליון דולר, ותמורה מותנית במכירה או הנפקה.
בנוסף, תמכור החברה את מלוא החזקותיה בשלוש חברות בנות פרטיות שבבעלותה: Ecoppia Scientific LLP; אברמור יונייטד ס.א. והחברה הבת בצ’ילה.
אחרי שצנחה מעל 80% מההנפקה לשווי שוק של 170 מיליון שקל, פחות משווי המזומן בקופה של 50 מיליון שקל, אקופיה תעבור לרשימת השימור. אקופיה היא לא היחידה שנכשלה בתחום ניקוי הרובוטי של פאנלים סולאריים. גם איירטאצ’ סולאר מחקה עשרות אחוזים מאז שהונפקה, כאשר לא נראה שהחברות הצליחו להציג חפיר בתחום.