טל יעקובסון, מנכ"ל פריון<br>קרדיט: יח"צ
טל יעקובסון, מנכ"ל פריון קרדיט: יח"צ

מנייתה של חברת פריון צונחת במעל 10% לאחר הדוחות הכספיים שפרסמה החברה לשנת 2023, כאשר גם הסכם עם חברת פרסום בברזיל החולשת על המדיה מחוץ לבית לא מסייעת למומנטום השלילי של החברה. פריון סיפקה תחזית מאכזבת.

פריון צופה הכנסות בטווח של 880-860 מיליון דולר לשנת 2024 - מתחת לציפיות השוק להכנסות של 886.4 מיליון דולר.

ב-2023 פריון פגעה בטווח התחתון של תחזיות האנליסטים בשוק לרווח למניה כאשר הציגה בשנת 2023 כולה רווח של 2.34 דולרים. ברבעון הרביעי רשמה רווח של 0.78 דולרים למניה, מעל תחזיות השוק לרווח של 0.76 דולרים למניה. ההכנסות של פריון עלו ב-16% לעומת שנת 2022 והסתכמו ב-743.2 מיליון דולר לעומת הכנסות של 640 מיליון דולר ב-2022, ומעל ממוצע תחזיות השוק להכנסות של 742 מיליון דולר.

ההכנסות ממדיה קמעונאית עלו ב-114% משנה שעברה ל-49.7 מיליון דולר, המהווים 12% מההכנסות מפעילות הפרסום לעומת 6% בשנה שעברה. ההכנסות מטלוויזיות חכמות עלו ב-56% משנה שעברה ל-33.5 מיליון דולר, המהווים 8% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 6% בשנה שעברה. ההכנסות מווידאו ירדו ב-7% משנה שעברה, כתוצאה מהסטת מלאי מווידאו לפורמטים אחרים בעלי רווח גבוה יותר, והן מהוות 36% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 43% בשנה שעברה. מספר החיפושים היומי הממוצע עלה ב-57% משנה שעברה, ל-29.1 מיליון.

ברבעון הרביעי פריון עקפה את התחזיות עם רווח של 1.04 דולרים למניה, לעומת הצפי של השוק לרווח של 96 סנט למניה. ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-12% ל-234.2 מיליון דולר, מעל תחזיות השוק להכנסות של 233 מיליון דולר.

ההכנסות ממדיה קמעונאית עלו ב-196% משנה שעברה ל-20.2 מיליון דולר, המהווים 17% מההכנסות מפעילות הפרסום לעומת 6% בשנה שעברה. ההכנסות מטלוויזיות חכמות עלו ב-69% משנה שעברה ל-14.4 מיליון דולר, המהווים 12% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 7% בשנה שעברה. ההכנסות מווידאו ירדו ב-33% משנה שעברה, כתוצאה מהסטת מלאי מווידאו לפורמטים אחרים בעלי רווח גבוה יותר, והן מהוות 29% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 42% בשנה שעברה.

במקביל, פריון הודיעה על שיתוף פעולה בין פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי החוץ-ביתי (DOOH) שלה, Hivestack, לבין Eletromidia, חברת המדיה הגדולה בברזיל בתחום הפרסום החוץ-ביתי (OOH), המחזיקה ביותר מ-64,000 מסכים בערים הגדולות בברזיל, מתוכם יותר מ-46,000 מסכים המיועדים לספק חוויה דיגיטלית בעלת אימפקט גבוה.

 

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש