סקודיקס, העוסקת במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירות של מערכות דיגיטליות מתקדמות להשבחת דפוס, פרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות לשנת 2023, ששלחו את המניה לצניחה בשיעור דו ספרתי בבורסה.
סקודיקס מעניקה שירותים שונים עבור השימוש במערכות שלה ומוכרת מוצרים מתכלים (פולימרים) וחלקי חילוף שחלקם פותחו על ידיה, המשמשים את מערכותיה בתהליך השבחת הדפוס. בבעלותה 11 משפחות פטנטים, בהן 41 פטנטים ובנוסף 4 בקשות לרישום פטנטים ברחבי העולם. מוצרי החברה העיקריים הם מערכות דיגיטליות להשבחת דפוס.
מערכות החברה נמכרות לשלושה שווקי מטרה עיקריים: שוק הדפוס המסחרי, שוק הדפוס המקוון (commerce-e print) ויצרני אריזות המייצרים אריזות, בעיקר לחברות בינוניות וגדולות, בין השאר, חברות רב לאומיות למוצרי צריכה שונים בתחומים מגוונים כגון מזון, קוסמטיקה, משקאות, מכשירים אלקטרוניים, קונפקציה וכיו"ב.
החברה מעריכה כי שנת 2023 צפויה להסתיים עם ירידה של 9% בהכנסות ל-26.6 מיליון דולר. בנוסף החברה מעריכה כי הכנסות החוזרות מחומרים מתכלים ושירות יצמחו ב-9% -11.63 מיליון דולר. סקודיקס תולה את הירידה במכירות ב"האטה הכלכלית, האינפלציה, ועלייה בריבית, כמו גם להערכות לקוחות לתערוכת הדרופה שצפויה להתקיים ביוני השנה", כך לפי הודעתה של סקודיקס.
תערוכת דרופה היא תערוכה בינלאומית המתקיימת אחת לארבע שנים בגרמניה ומאגדת את כל תחומי הדפוס. לאור החשיבות של התערוכה, החברות שמוכרות ציוד לתעשייה זו מתאמות את מועד ההכרזה על מוצרים חדשים לתערוכה עצמה או בסמוך לה. לפיכך, טוענת סקודיקס, כי לקוחות נוטים לדחות את החלטות הרכישה מחשש שירכשו לא את המוצר המתקדם בשוק. "הנהלת החברה מעריכה כי בהתאם לציפיות החברה מתערוכת דרופה ומהסכם ההפצה עם Ricoh 2, בשנת 2024 תחזור החברה לתוואי של צמיחה שנתית", כך לפי סקודיקס.