בפעם השניה תוך פחות משבועיים חברת התעופה ישראייר פרסמה היום (ד’) עדכון נוסף על השפעת מלחמת חרבות ברזל על החברה. לפי הדיווח, חודש דצמבר מסתמן כחודש שיא בפעילות מטוסי האיירבוס של החברה ובמהלכו החברה מתכננת לבצע כ-30% יותר שעות בהשוואה לחודש דצמבר בשנת 2022 וכ-45% יותר בהשוואה לחודש דצמבר בשנת 2019 על אף המלחמה, החברה צפויה לשבור שיא בכמות השעות השנתית המבוצעת באמצעות מטוסי האיירבס.
נכון למועד זה, קצב המכירות של החברה במונחי נוסעים דומה מאוד לשנה שעברה כאשר נמכרו עד כה כ- 38 אלף "סגמנטים" והחברה רחוקה בכ-12 אלף "סגמנטים" בלבד, מיעד השיא שהציבה לעצמה בתחילת שנת 2023 - שמשמעותו - להטיס מעל למיליון נוסעים בנתב"ג. בהתאם לכך, על אף המלחמה החברה צפויה לשבור השנה את שיא של כל הזמנים בתולדות ישראייר בכמות הנוסעים שהוטסו בנתב"ג.
מחזור המכירות של החברה במהלך חודש דצמבר בשנת 2023 עומד ביעד שהחברה הציבה לעצמה בראשית המלחמה, והוא כמעט כפול ממחזור ההכנסות של החברה בחודש נובמבר בשנת 2023, כך מעידה החברה. "על אף המלחמה, החברה צפויה לשבור שיא בהיקף המכירות. למועד זה, צבר ההזמנות של החברה לקראת שנת 2024 מאוד דומה לצבר ההזמנות של החברה באותו המועד בשנת 2022. להערכת החברה, צבר ההזמנות מעיד על אמון סוכני הנסיעות והלקוחות בחברה ובהתאוששות הצפויה להגיע החל מחודש אפריל בשנת 2024".
אם אלו התוצאות, צריך לשאול, כפי שכתבנו בשבוע שעבר, מדוע ישראייר מצפה יחד עם אל אל לפיצוי מהמדינה נוכח המלחמה? החברות דורשות בימים אלו ביטול של חוק טיבי שמפצה נוסעים על ביטולי טיסות. ישראייר שילמה בחזרה ללקוחות כ-20 מיליון שקל על ביטולי טיסות מסך כולל של 155 מיליון שקל.
אתמול סיימה ישראייר באופן רשמי את השלב הראשון בהטמעה המוצלחת של מערכת ניהול ההזמנות והצ’ק אין החדשה. "המערכת עובדת בהצלחה בפעילות הבינלאומית והפנים ארצית. כבר כעת, החברה עדה לפוטנציאל השיפור החד במכירת המוצרים הנלווים לטיסה - ההושבה, הכבודה, הטרולי, ועוד. מערכת ההזמנות החדשה, שהינה מהמובילות בעולם התעופה, מצטרפת לשורה של תשתיות מערכות מידע אחרות נוספות של החברה, שצפויות לאפשר לה להמשיך במגמת הצמיחה החזקה של ישראייר בשנים הבאות", מסרה החברה.
במהלך החודש האחרון החברה חידשה את השימוש במערכת ניהול התשואה המבוססת AI של Quicklizard. החברה הייתה הראשונה מבין אילו שזיהו את הפוטנציאל והערך שיש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית בתחום מסחר התעופה. בימים האחרונים החברה גיבשה מחדש את לוח הטיסות לרבעון הראשון בשנת 2024 וזאת בצל המלחמה, בהתאם לכך, התחיל קמפיין עידוד מכירות ליעדי איוורור מובילים בהם: אתונה, ורנה, רומא, דובאי, באטומי, בודפשט, באקו, ברצלונה ועוד.
"להערכת החברה, ברבעון הראשון של שנת 2024 יופעלו 4 מטוסי איירבס כאשר בשני מטוסים יבוצעו לכל אורך הרבעון סדרת פעולות לתחזוקה כבדה. על אף המלחמה, ועל אף ביצוע תוכנית התחזוקה השאפתנית, החברה מעריכה, נכון למועד זה, שקצב ביצוע שעות התעופה יהיה דומה לשיא אותו שברה החברה במהלך הרבעון הראשון בשנת2023. והחשוב מכל, החברה תגברה את לוח הטיסות מאילת למרכז בעבור משפחות העוטף ומעגלי התמיכה בהם. החברה ממשיכה לסייע וכן נערכת בהכנות אחרונות, לביצוע טיסות מאילת לבסיס חיל האוויר בחצרים עבור חקלאי העוטף השוהים במלונות באילת, ובמקביל, עובדי החברה ממשיכים בפעולות ההתנדבות בסיוע לחקלאים בקטיף", מסרה החברה.