חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט<br>קרדיט: קובי בן נביא
חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט קרדיט: קובי בן נביא

חברת טראקנט דיווחה היום (ג’) על הסכם עקרונות לשיתוף פעולה עם חברת Puretrans FZCO, מאיחוד האמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי DP WORLD, חברה מדובאי, איחוד האמירויות, המתמחה בתיווך לוגיסטיקה, הובלה ותחבורה.

מנייתה של טראקנט עולה ב-20% בתגובה להודעה במהלך המסחר בתל אביב כאשר ההודעה לעיתונות מתיימרת לייחס לחברה פיתרון לבעיה שיצרו החות’ים נוכח האיום על אניות משא במצרי באב אל מנדב. אלא שלנו זה נראה כמו עוד הייפ שהחברה לא מפספסת לרכב. מאז שהונפקה ב-2021 מנייתה התרסקה בכ-85% והשמידה ערך למשקיעים, כאשר החברה נסחרת כיום לפי שווי של כ-30 מיליון שקל בלבד, והמשקיעים עוד ממתינים להתממשות החלום.

שנתיים מהההנפקה ולחברה אין הכנסות מהותיות, אך מנכ"ל החברה רוצה עוד זמן להוכיח את ההיתכנות של הפתרונות שמציעה החברה. בינתיים בשוק מתלבטים אם מדובר בעוד חברת ארנק שמסיבה שכר נאה למנהלים ללא תוצאות של ממש.

במסגרת ההסכם הצדדים ישתפו פעולה בקשר עם פעולה בקשר עם ההובלה היבשתית של מטענים בנתיב "הגשר היבשתי" המחבר בין איחוד האמירויות, דרך סעודיה וירדן, לבין נמל חיפה בישראל, על מנת שמשלחי מטענים וספקי שירותי הובלה יוכלו לעשות שימוש בפלטפורמת טראקנט לשם ייעול ההובלה בנתיב זה.

במסגרת שיתוף הפעולה יכללו שירותי טראקנט למשתמשי נתיב הגשר היבשתי אוטמטיזציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד.

הצדדים הסכימו כי שיתוף הפעולה ביניהם בתקופת ההסכם יעשה על בסיס בלעדי, באופן שכל משלח מטענים המשתמש בשירותי השותף העסקי, יעשה זאת באמצעות פלטפורמת טראקנט בלבד. כמו כן, הסכימו הצדדים על אימוץ מודל חלוקת הכנסות הדדי, בשיעור של 5% מסך ההכנסות המתקבלות מהלקוחות המשתמשים בשירותיהם בנתיב הגשר היבשתי. ההסכם הינו לתקופה בלתי מוגבלת, כאשר כל צד רשאי לסיימו על ידי מתן הודעה מוקדמת של שישים (60) יום מראש.

חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט אמר: "הנתיב היבשתי מאסיה לישראל, וממנה לאירופה, ומישראל לאסיה ולמזרח הרחוק, מהווה תרומה פורצת דרך שהנה תוצאה של הסכמי אברהם, לקידום הסחר והאצת הצמיחה הכלכלית במזרח התיכון, לצד הפיכתה של ישראל לצומת מסחר בינלאומית חשובה. האיומים הביטחוניים על הסחר הבינלאומי בים האדום, מחייבים אלטרנטיבה יבשתית בטוחה, הפועלת בסטנדרט גבוה ובמחיר תחרותי. מעבר לחיסכון של 80% מהנתיב הימי, הנתיב מספק מענה במחיר תחרותי, תוך עמידה בזמני הובלה אטרקטיביים, באמצעות חברת לוגיסטיקה מובילה באמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי. הטכנולוגיה של טראקנט שתוטמע במובילים בקו זה, תייעל את שילוחם ותאפשר דיגיטציה ונראות מלאה בזמן אמת של תהליך השילוח, באופן שיבטיח עמידה בדרישות הרגולטוריות בכל המדינות בהן יעבור המטען, לרבות בדרישות של משרד הביטחון בישראל".

עוד מדווחת החברה, בהמשך לדיווח מיום 5 בספטמבר 2023, על התקדמות בשת"פ עם חברת תובלה ולוגיסטיקה מבחריין Cox Logistics W.L.L., המתמחה בניהול ושילוח מטענים, שתחובר אף היא לפרויקט הגשר היבשתי. החברה פועלת כיום ברחבי המזרח התיכון, אפריקה אירופה והקווקז.

על פי הודעת חברת השילוח, בבחינה של Trucknet Smart Catalyst, המשווק על ידי החברה, התקבלו אינדיקציות ראשוניות טובות של חסכון בצריכת הדלק וחברת השילוח מעוניינת להתקדם ולהתחבר למערכת טראקנט לשם חישוב פליטות מכלי רכב.

בנוסף, בכוונת חברת השילוח לגבש תכנית ותקצוב לשימוש במערכת טראקנט עבור 700 מסלולי האוטובוס היומיים המופעלים על ידה. כמו כן, מסרה חברת השילוח, כי היא פועלת ליישום המערכת של החברה על מספר משאיות של קבלני משנה של חברת השילוח, המספקים שירותי הובלה באזור המפרץ הפרסי.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 17
    זו חברה לנאסדק אדון אברהם חזן

    לך תחפש חוויות באריקה בי קיור וטוגדר ושחרר את הכאב . כי כבר עברתם כל גבול

    • הרשלה
    • 05/12/2023 19:57
  • 16
    לתגובה 13

    אדון אבי חזן ואדון צדוק , תתכוננו לתביעת דיבה עברתם את הגבול

    • חנן
    • 05/12/2023 19:48
  • 15
    לא רוכבת ולא כלום

    מצילה את מדינת ישראל וכל אזרח בארץ מבעיות לוגיסטיות . ישר כוח לחברה

    • תומר
    • 05/12/2023 17:06
  • 14
    חנן יעקב פרידמן - ילקוט הפרסומים מספר 5443 מיום 29.9.2015

    מוזמן לראות בעמ 13…גם אשתו וגם הוא פושטי רגל (אגב, גם היא נושאת משרה בחברה) ושניהם הסתירו את המידע במכוון מהציבור. אין בלבלול…

    • תגובה למספר 13
    • 05/12/2023 14:42
  • 13
    אבי תגובה מספר 4

    התבלבלת עם מנכ"ל אחר . תגיש תלונה לרשות אם אתה חושב שיש משהו

    • ה.ע.
    • 05/12/2023 14:05
  • 12
    יש פתרון לכל בעיה

    שפו לטראקנט ולכל הפרסונל ישר כוח.

    • איל גולדברג
    • 05/12/2023 14:00
  • 11
    עוד פתרון למכשול של הובלה ימית

    לזה קוראים להרוג 2 ציפורים במכה- גם הפחתת עלויות הובלה וגם פתרון נגד התימנים. כל הכבוד

    • דב
    • 05/12/2023 13:55
  • 10
    נתיב ישן

    יש סחורות שתקועות בים מאסיה כבר מעל 40 יום ועוד לא התקרבו אפילו לאזורנו

    • גיא
    • 05/12/2023 13:45
  • 9
    חשיבות בטחונית

    אני רואה כאן גם ביסוס ישראלי באזור וחיזוק קשרי הסכמי אברהם כדוגמא לעולם

    • יגאל
    • 05/12/2023 13:43
  • 8
    מחירי ההובלה

    ההובלה הימית קפצה במחיר כמעט ב80 אחוז הובלה שגם ככה מאז הקורונה הכפילה את מחירה , יש כאן סיכוי גבוה לתחרות אמיתית

    • דודו
    • 05/12/2023 13:42
  • 7
    הלוואי

    בתור יבואן מאזור המזרח הרחוק זמן ההובלה שלי גדל מ3 שבועות ל50 יום, ולא אדבר על המחיר, בקיצור מחכה בקוצר רוח

    • אבי
    • 05/12/2023 13:41
  • 6
    זו חברה לנאסדק

    הודעה מאוד מהותית בתקופה של כפפה ליד . כל הכבוד להם

    • חזי
    • 05/12/2023 13:36
  • 5
    השחלה

    עוד השחלה של גלזר עח הציבור…

    • גלזר
    • 05/12/2023 13:26
  • 4
    חובה חקירה של רשות ניירות ערך על החברה

    מנכ״ל פושט רגל שהסתיר מידע במכוון, התחילה עם חצי מיליון לקוחות ופתאום נהיו לה 5000…החברה הזו בדיוק כמו החברת ניקיון הקודמת שלו שפשטה רגל…עדיף לתרום לחיילים

    • אבי
    • 05/12/2023 13:03
  • 2
    נשמע פתרון מעולה לבעיה הימית בתקופה זו , כל הכבוד

    • כרמל
    • 05/12/2023 12:48