אלקטרה מוצרי צריכה פרסמה היום (ב’) את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון השלישי לשנת 2023, מהם עולה כי רשת קרפור מתחילה לרשום התאוששות.
הכנסותיה של אלקטרה צריכה עלו בכ-9.3% לכ-1.84 מיליארד שקל ברבעון השלישי, וזאת לעומת כ-1.68 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות במגזרים קמעונאות מזון, ספורט ופנאי (בין היתר, בהמשך לאיחוד לראשונה של תוצאות אדידס), ומעלייה במכירות מגזר קמעונאות חשמל כתוצאה מגידול במכירות סניפים זהים. מנגד, ההכנסות התקזזו בחלקן מקיטון במכירות מגזר מוצרי צריכה חשמליים, מעיכוב בהזמנות בתחום מערכות החימום לייצוא ומירידה בתחום פעילות הסולאר.
קארפור מתחילה לתת אותותיה על מגזר הקמעונאות
המכירות בחנויות זהות במגזר אשר פעלו באופן מלא בתקופת הדו"ח (לרבות חנויות שהוסבו ל-Carrefour גדלו ביחס לתקופה מקבילה אשתקד בשיעור של כ-22.6%. המכירות בסניפים שהוסבו לקרפור ופעלו באופן מלא ברבעון השלישי גדלו בכ-47.1% ביחס להכנסות סניפים אלו בתקופה מקבילה אשתקד. מכירות למ"ר ברבעון השלישי לשנת 2023 (לרבות בחנויות שהוסבו לקרפור) הסתכמו ל-28,680 שקל למ"ר בממוצע שנתי לעומת 23,760 שקל למ"ר בממוצע שנתי בתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות למ"ר של סניפי קרפור בלבד בחודשים מאי עד ספטמבר וברבעון הסתכמו בממוצע שנתי לכ-39,473 שקל למ"ר בממוצע שנתי ולכ-38,988 שקל למ"ר בממוצע שנתי, בהתאמה, גידול של כ-45% ושל כ- 44.8% ביחס לתקופות מקבילות אשתקד, בהתאמה, לפני הסבת סניפים אלו.
ההפסד המגזרי הסתכם ברבעון השלישי לשנת 2023 בסך של כ-7 מיליון שקל לעומת הפסד מגזרי בסך של כ-51 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד המגזרי ברבעון השלישי של שנת 2023 הושפע לרעה מרשת Eleven 7 הנמצאת בתהליך הקמה ותרמה להפסד המגזרי של כ-8.8 מיליון שקל שכלל הוצאות אחרות בסך של כ- 4 מיליון שקל שנבעו מחידוד מודל ההפעלה של חנויות הרשת וכפועל יוצא מכך סגירת סניפים שאינם
תואמים את מודל ההפעלה.
בחזרה לתוצאות הקבוצה, הרווח הגולמי של אלקטרה צריכה ברבעון השלישי הסתכם בכ-518 מיליון שקל (כ-28.1% מהמכירות), לעומת כ-475 מיליון שקל (כ-28.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מגידול ברווח הגולמי ובשיעורו במגזר קמעונאות חשמל בעיקר כתוצאה מגידול במכירות הסניפים הזהים, מגידול ברווח הגולמי של מגזר ספורט ופנאי בעיקר כתוצאה מגידול במכירות כתוצאה מכניסה לאיחוד של המותג adidas ברבעון הרביעי אשתקד ומגידול ברווח הגולמי במגזר המזון בעיקר כתוצאה כפועל יוצא של השקת סניפי Carrefour.
הוצאות המימון, נטו ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-54 מיליון שקל, לעומת כ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול בהוצאות הריבית בגין הלוואות חדשות בעיקר במגזר קמעונאות מזון, וגם בגין עלייה בשיעור הריבית על ההלוואות כתוצאה מעלייה בשיעור ריבית הפריים.
החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2023 עם רווח מיוחס לבעלי מניות החברה בסך כ-10 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי מניות החברה של כ-20.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי בכ-29 מיליון שקל, לעומת 51.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2023 טיפס בכ-11.6% לכ-152 מיליון שקל, לעומת כ-136 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול מגזר קמעונאות המזון עלה בכ-12.8% לכ-87 מיליון שקל, לעומת כ-77 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי עם גידול בהכנסות החברה, בתמיכת מגזרי המזון, קמעונאות חשמל הפנאי וספורט. במהלך הרבעון החולף המשכנו בתהליך ההסבה של סניפי רשת Carrefour כאשר עד כה השקנו 72 סניפים, תוך שאנו חווים גידול חד במכירות בסניפים שהוסבו וממשיכים בעבודה מאומצת בכל הקשור לפיתוח וייעול הרשת וביסוס מעמדה כרשת מובילה בישראל. להערכתנו יגיע מגזר המזון לרווחיות תפעולית כבר ברבעון הרביעי. המלחמה הביאה לגידול חד בהיקפי המכירות במגזר המזון של החברה, במגזר קמעונאות החשמל לאור הגידול בקניות לבית ומיצוב רשתות המגזר כקנייה משתלמת, וכן גידול בפעילות סער המחזיקה ברשתות Columbia, אאוטסיידרס ושבילים, שהינה חלק ממגזר ספורט פנאי".