חברת ריטיילורס שבשליטת קבוצת פוקס-ויזל, המחזיקה בלעדיות למותגים נייקי, פוט לוקר ישראל, קנברס, צ’מפיון ודרים ספורט, פרסמה הבוקר (ב’) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, ופרסמה הערכה כי המלחמה עשויה להביא לירידה של 8%-10% בהכנסות (בנטרול שע"ח) לעומת התקופה המקבילה ב-2022.
גבי הרבעון שחלף, ריטיילורס רשמה ירידה ברווח התפעולי למרות פתיחת חנויות, כשלפניה תקופה מאתגרת.
מותג נייקי רשם ירידה במכירות בחנויות זהות מ-222.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022, ל-214 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. מותג פוט לוקר רשם ירידה במכירות בחנויות זהות מ-119.9 מיליון שקל ל-112 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה.
סך המכירות של פוטלוקר עלו ב-29.9% מ-403.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022, ל-524 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023. העלייה נובעת לגידול בשטחי מסחר שקוזזה בחלקה עם הירידה במכירות בחנויות זהות.
הרווח הגולמי עלה ב-24.6% מ-213.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-265.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.
הוצאות הנהלה וכלליות עלו מ-5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-9.6 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. הרווח התפעולי ירד מ-51.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-49.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.
בשורה התחתונה הרווח הנקי עלה מ-25.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-28.8 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. עם זאת, המניה מאבדת גובה בבורסה, ככל הנראה, על רקע הערכה לגבי השלכות המלחמה על ההכנסות.