אייזק דבח, מנכל דלתא גליל<br>קרדיט: יח"צ
אייזק דבח, מנכל דלתא גליל קרדיט: יח"צ

דלתא גליל פרסמה אמש (ד’) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, ורשמה ירידה ברווח ובהכנסות, תוך עלייה ברווחיות הגולמית.

דלתא מדווחת על ירידה של 9.6% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-463 מיליון דולר ברבעון השלישי השנה. המכירות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 ירדו ב-9% ל-1.34 מיליארד דולר.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי גדל ל-40.9% לעומת 38.4% מהמכירות ברבעון מקביל אשתקד. העלייה נבעה מתמהיל לקוחות, ערוצי הפצה ומגזרי פעילות וירידה בעלויות השילוח אשר קוזזו בעיקר ע"י עליה בהנחות ומבצעים. שיעור הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים עלה ל-40.1% לעומת 38.3% מהמכירות בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ירד ברבעון השלישי של 2023 ב-46.1 מיליון דולר, כ-10.0% מהמכירות, לעומת 55.1 מיליון דולר, כ-10.8% מהמכירות ברבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם ב-88.8 מיליון דולר, לעומת 127.8 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 ב-96.9 מיליון דולר או 7.2% מהמכירות, לעומת 133.3 מיליון דולר או 9.0% מהמכירות, בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נבע בעיקר מקיטון ברווח הגולמי עקב ירידה במכירות ומחוסר מינוף של הוצאות קבועות שיכולות לתמוך ברמת מכירות גבוהה יותר.

בתשעת החודשים הראשונים של 2023 כללה החברה בדוחות עלות חד פעמית בסך 11.4 מיליון דולר בגין שתי תוכניות ארגון מחדש שכללו את סגירת המרכז הלוגיסטי של Bare Necessities והעברתו למיקור חוץ במקסיקו; סגירת מפעל ייצור הגרביים בבולגריה במקביל לבניית המפעל החדש במצרים; העברת פעילות הגזירה והתפירה מקהיר לאל-מיניה, הממוקמת בדרום מצרים; צעדי התייעלות נוספים בתחום פעילות Seven for All Mankind; צמצום פעילות הייצור של Bogart בסין. החברה מעריכה את החיסכון השנתי מהתוכניות בכ-12.5 מיליון דולר, שחלקו ינבע ב-2023.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-29.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה לעומת 36.1 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם ב-47.6 מיליון דולר, לעומת 77.7 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 ב-53.8 מיליון דולר, לעומת 83.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בסוף אוקטובר הנמיכה דלתא גליל את התחזיות שלה לשנה כולה, וצופה כי המכירות בשנת 2023 צפויות לנוע בין 1.84 מיליארד דולר ל-1.88 מיליארד דולר, לעומת 2.03 מיליארד דולר בשנת 2022. הרווח הנקי בשנת 2023 צפוי לנוע בין 87.5 מיליון דולר ל-95.1 מיליון דולר, לעומת 120.6 מיליון דולר בשנת 2022.

אייזק דבח, מנכ"ל דלתא גליל, מסר: במהלך הרבעון השלישי השגנו התקדמות משמעותית במימוש האסטרטגיה שלנו הכוללת: חיזוק שיעור הרווח הגולמי, הפחתה ברמות המלאי והשגת תזרים מזומנים תפעולי חזק. בנוסף, השגנו שיעור רווח תפעולי דו ספרתי, למרות מכירות נמוכות יותר בזכות שיא בשיעור הרווח הגולמי לרבעון שלישי ופירות צעדי ההתייעלות בהם נקטנו. כתוצאה מכך, חיזקנו את המאזן ואת ההון שלנו, כשסיימנו את הרבעון עם שיא של הון עצמי בסך של 725.8 מיליון דולר, ויחס חוב פיננסי נטו ל-EBITDA, בנטרול IFRS 16, של 1.0. המיצוב הפיננסי החזק מאפשר לנו גמישות משמעותית להמשיך ולהשקיע במותגים שלנו, לתמוך בלקוחות ולחפש אחר הזדמנויות צמיחה ארוכות טווח".

דבח המשיך, "בזמן שאנו מנווטים בסביבה מאקרו מאתגרת, אנו נשארים ממוקדים בקידום יוזמות צמיחה רווחיות. במהלך הרבעון השלישי צמחו מכירות האינטרנט של מותגי החברה בכל המגזרים עקב גידול בתנועת הקונים, כאשר אנו ממשיכים להשקיע בהרחבת הערוצים הישירים ללקוחות שלנו, תוך פיתוח מוצרים חדשניים. אני נרגש כי מוקדם יותר השבוע, הודענו על רכישת המותג Passionata מקבוצתChantelle . זוהי תוספת ייחודית ובעלת ערך לפורטפוליו המותגים הגלובלי שלנו, היות ו-Passionata מזוהה עם נשים בנות דור המילניום המאופיינות בביטחון עצמי ובמודעות גבוהה לנשיות שלהן. לדלתא ניסיון רב בהובלת והבאת ערך למותגים בינלאומיים צומחים ואנו בטוחים שבאמצעות רכישה זו, שהינה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה, נחזק את מעמדינו ונוכחותינו בתחום ההלבשה התחתונה לנשים ונרחיב את נוכחותנו במדינות שונות ובערוצי הפצה שונים".

דבח סיכם, "אני מעודד מההתקדמות המשמעותית שאנו עושים בניהול הנושאים שבשליטתנו, בחיזוק מצבה הפיננסי של החברה והשקעה ביעדי הצמיחה ארוכי הטווח שלנו. אנו מצפים שסביבת המאקרו המאתגרת תימשך במהלך 2024, אך אנו מאמינים שאנו ממוצבים היטב כדי לצלוח את האתגרים הללו ולנצל הזדמנויות התומכות באסטרטגיות שלנו שמטרתן להשיא ערך ארוך טווח עבור בעלי המניות שלנו. לסיכום ובהתאם לתקציב ולהערכות ראשוניות, אנו מצפים לצמיחה משמעותית במכירות וברווחיות בשנת 2024 לעומת 2023 וכן אנו שואפים להשיג תוצאות דומות לשנת השיא – 2022. אנו נעדכן את הערכותינו עם פרסום התוצאות לרבעון הרביעי ולשנת 2023".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש