קבוצת קסטרו מפרסמה את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית של 2023.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו בכ-459.1 מיליון שקל, קיטון של כ-2.3% לעומת הכנסות של כ-469.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות מתחום האופנה והלבשה ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו בכ-321.4 מיליון שקל, לעומת כ-334.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-3.9%. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-124.2 מיליון שקל, קיטון של כ-1% לעומת כ-125.8 מיליון שקל אשתקד ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-31% לכ-12.5 מיליון שקל לעומת כ-9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בתחום פעילות הלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-33.1 מיליון שקל (10% מהמחזור), גידול של כ-25% לעומת רווח תפעולי של כ-26.4 מיליון שקל (8% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברוווח התפעולי ובשיעורו מההכנסות בתחום פעילות אופנת ההלבשה נובע משיפור בשיעור הרווח הגולמי ומהתייעלות בהוצאות התפעוליות, לרבות ירידה בהוצאות השיווק בגין קמפיינים.
במחצית הראשונה לשנת 2023 צמחו ההכנסות בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה. הכנסות תחום האופנה והלבשה הסתכמו בכ-599.8 מיליון ש"ח, לעומת כ-535.2 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-8% הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות וכן מהצלחת המבצע של המותג ’קסטרו’ בחודש ינואר 2023 .
תחום פעילות אופנה והלבשה עבר להציג רווח תפעולי של כ-2.1 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-213.5 מיליון שקל, גידול של כ-6% לעומת כ-200.9 מיליון שקל אשתקד ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-41% לכ-24.1 מיליון שקל לעומת כ-17.2 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד.
המכירות בחנויות הזהות הסתכמו בכ-420.5 מיליון ש"ח ברבעון השני בהשוואה לכ-431.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה רשמה הקבוצה קיטון של כ-3.4% במכירות בחנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה הציגה הקבוצה קיטון של כ-1.9% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-23.5%.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל הסתכם ברבעון השני לשנת 2023 ב-1,739 שקל לעומת כ-1,768 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של שנת 2023 עלו בכ-8.8% לכ-839.2 מיליון שקל, לעומת כ-771.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-277.3 מיליון שקל (60.4% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-280.5 מיליון שקל (59.7% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-1%. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקר משיפור בעלויות ההובלה הימית שקוזזו חלקית מול שחיקת שער החליפין.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2023 עלה בכ-4.4% לכ-460.3 מיליון שקל (54.8% מהמחזור) לעומת רווח של כ-440.7 מיליון שקל (57.1% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית הושפע בעיקר משחיקת שער החליפין וכן מהשפעת המבצע של המותג ’קסטרו’ על הרבעון הראשון של השנה הנוכחית.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2023 צמח בכ-13.1% והסתכם בכ-54.1 מיליון שקל (11.8% מהמחזור) לעומת כ-47.8 מיליון ש"ח (10.2% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהתייעלות בהוצאות התפעוליות, לרבות ירידה בהוצאות השיווק בגין קמפיינים.
הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בכ-21 מיליון ש"ח לעומת כ-20.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2023 צמח בכ-8.4% והסתכם בכ-33.5 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-30.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
במחצית הראשונה של שנת 2023 הקבוצה מציגה רווח נקי של כ-1.6 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-4.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
לקבוצה איתנות פיננסית גבוהה. ההון העצמי נכון ליום ה-30.6.2023 הסתכם בכ-557 מיליון ש"ח לעומת כ-644.8 מיליון ש"ח ליום 30.6.2022.
החברה מציגה גידול משמעותי בתזרים מזומנים נטו מפעילות שוטפת במחצית הראשונה של שנת 2023 לכ-120 מיליון שקל לעומת כ-39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 360 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 6 חנויות ודוכנים בחו"ל.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר היום: "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את הרבעון השני לשנת 2023 עם יציבות בהכנסות וברווח הגולמי על אף עיתוי חג הפסח שחל השנה מוקדם יותר בחודש אפריל לעומת אשתקד. נמשכת מגמת השיפור ברווחיות לאור ההתייעלות המתמשכת. המהלכים שיישמנו וסיום המבצע המוצלח בתחילת השנה בחנויות קסטרו, נושאים פרי. הרווח התפעולי ברבעון השני צמח בכ-13% כשהגידול ברווח והשיפור בשיעור הרווחיות נובע ברובו ממגזר אופנת ההלבשה. לאחר מכירת המלאים שנצברו בתחילת השנה וצמצום בעלויות האחסון והלוגיסטיקה, אנו מציגים ירידה משמעותית ביתרות המלאי בחברה שקטנו בכ-67 מיליון שקל ברבעון השני לעומת תקופה מקבילה אשתקד וגידול חד בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ומצפים להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות בשנת 2023.
אנו ממשיכים בפיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלנו. רשת קרולינה למקה ברלין מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה ומשיקה חנות דגל חדשה בקניון איילון. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה סטיישן ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס, טופ טן וקיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי המונה היום 16 חנויות, כאשר הודיס פותחת לראשונה חנויות הגדולות מ-200 מ״ר בקיריון ובגרנד חיפה בהצלחה גדולה וצפויה להמשיך ולהגדיל את החנויות שלה לאור הביצועים.
במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה סה"כ 10 מיקומים חדשים ובכך להכפיל את מספר המיקומים של הרשת בישראל. גם חנויות קסטרו החדשות בחולון, גרנד חיפה, קיריון זוכות להצלחה.
הקבוצה מציגה יחס הון למאזן (בנטרול השפעות IFRS 16) של של כ-56% בסוף הרבעון. איתנות זו מאפשרת לנו להמשיך להשקיע ולהוציא לפועל את תוכניותיה האסטרטגיות של הקבוצה."
רוטר הוסיף, "קסטרו ממשיכה במגמת השיפור, נבחרה כמותג האופנה הישראלי המוביל מבין 100 המותגים המובילים, אתר קסטרו ממשיך להוביל ברשימת 10 האתרים המובילים בישראל ואנו רואים בפעילות האי-קומרס מנוע צמיחה לשנים הבאות. מועדון הלקוחות של קסטרו מונה כיום כ-1.3 מיליון חברי מועדון הנהנים ממעטפת רחבה ומגוונת בתחום הלייף סטייל ואופנה."