חברת אלקטריאון וירלס הודיעה היום (ד’) כי בהמשך לדיווח החברה אודות הקמת החברה הבת הצרפתית Electreon Wireless France SAS זכתה החברה במכרז במסגרת פרוייקט "Charge As You Drive" של ממשלת צרפת במסגרתו תזכה החברה למימון של כ-14.2 מיליון שקל (כ-3.5 מליון יורו), וזאת כחלק מקונצורסיום אותו מובילה שותפתה האסטרטגית וענקית הבנייה והתשתיות, חברת VINCI Autoroute. את ההודעה המשמחת בדבר זכייתה קיבלה החברה ממשרד ראש הממשלה בצרפת ואשר בעקבותיה צפויים חברי הקונצורסיום לחתום על הסכם לביצוע הפרויקט במהלך השבועות הקרובים.
הזכייה במכרז מהווה את דריסת הרגל העסקית הראשונה של החברה בצרפת ומסמנת אבן דרך משמעותית ביישום כוונות והחלטות ממשלת צרפת להפחתת פליטות פחמן בכבישים בין עירוניים. בכך, מצטרפת צרפת לשוודיה, גרמניה, איטליה, ארה"ב, ישראל ולאחרונה גם נורבגיה, שבחרו אף הן לקדם את מדיניות הפחתת פליטות הפחמן באמצעות השימוש בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים שפיתחה החברה.
במסגרת הפרויקט תפרוש החברה את הדור הבא של הטכנולוגיה שלה, במקטע דינאמי של כביש חשמלי באורך 2 ק"מ שימוקם לאורך אוטוסטרדה A10 שבדרום מערב לפריז, ובנוסף תתקין מערכת טעינה סטטית. המערכת בגרסת הדור החדש, אשר תותקן בפרויקט, צפויה להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית, וכן צפויה לכלול יכולות תוכנה חדשות.
על מקטע הכביש החשמלי צפויות להתקיים הדגמות של טעינה אלחוטית בזמן אמת, שיבוצעו על ידי אוטובוס ומשאית במשקל 40 טון המאובזרים במערכות החברה. בנוסף, חברי הקונצורסיום, ובהם חברת VINCI Construction, אוניברסיטת גוסטב אייפל וחברת האצ’ינסון, יבצעו ניסויים ובדיקות של המערכת, במטרה להדגים את יכולותיה ויתרונותיה.
הפרוייקט, אשר ממומן על ידי ממשלת צרפת באמצעות BPI, מהווה את השלב הראשון בדרך למימוש יעדי ממשלת צרפת לפרוס עד שנת 2030 כביש אלחוטי על פני כ-5000 ק"מ של צירי תנועה מרכזיים ברחבי צרפת, וכ-9,000 ק"מ עד שנת 2035. יעדים אלה מתבססים על מחקר מקיף אותו ערך משרד התחבורה הצרפתי בשנת 2021, ממנו עלה כי "כבישים חשמליים" הם הדרך המיטבית להגשמת היעד של אפס פליטות פחמן בעולם התחבורה.
זכייה במכרז זה הינה עוד אבן דרך במדיניות של מדינות אירופה לעבר הפחתת פליטות פחמן כתוצאה מתחבורה. בעבודות שנערכו בצרפת עלה כי ענף התחבורה הינו הגורם לשליש מפליטות גזי החממה במדינה כש- 95% מפליטות אלה נובעות מרכבים כבדים לטובת הובלת סחורות בכבישים מהירים ובינעירוניים. מאחר ועפ"י התחזית של ממשלת צרפת לשימוש בתעשיית הרכב הכבד אין כרגע תחליף בעשורים הקרובים ועל כן עליה לפעול באופן חיוני ומהיר להטמעת טכנולוגיות שיסייעו בהפחתת פליטות פחמן של רכבים אלה.
אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון: "אנו גאים שאלקטריאון נבחרה כטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לכביש החשמלי הראשון בצרפת, ובשל החשיבות האסטרטגית של השוק הצרפתי אנו מתכננים להרחיב את נוכחותנו באזור. תוכניתה של צרפת לבנות כ-5,000 ק"מ של כביש חשמלי עד 2030 היא דוגמא לאימוץ גלובלי הולך וגובר של טעינה אלחוטית. לצד זאת, אנו מצפים לחשוף בפרויקט את הדור הבא של הטכנולוגיה שלנו עם יכולות העברת אנרגיה בהיקף גבוה במדינה ניכרת מהגרסה הנוכחית שתאפשר להגדיל את מרחקי הנסיעה ללא טעינה ולהקטין עוד יותר את חרדת הטווח".
בחברת וינצ’י אמרו: "כבישים חשמליים אלחוטיים הינם טכנולוגיה מבטיחה במיוחד עם יכולת השפעה כלכלית ותעשייתית נרחבת. הן צפויות לצמצמם את התלות של אירופה בחומרי גלם הדרושים לייצור סוללות (כגון ליתיום, ניקל וקובלט) ולייצר מקומות עבודה ופעילות תעשייתית בצרפת, שבהן ניתן לייצר את רכיבי המערכות, פרוייקט זה הינו אבן דרך חשובה נוספת בדרך אל היעד שמובילה אירופה".