קבוצת שטראוס פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון, ממנו עולה כי החברה רשמה עלייה ברוב הפרמטרים בהשוואה לרבעון המקביל שבו נרשמו ההשלכות של השריפה במפעל השוקולד בצפון, לצד העלאת מחירים של 2.9% בדצמבר 2022.
שטראוס מעריכה את עליות מחירי חומרי הגלם מ-2021 ועד 2023 וכ-300 מיליון שקל, מה שעומד בין היתר מהמשך העלאות המחירים בפעימה נוספת עליה הודיעה בחודש מאי האחרון שייכנסו לתוקף ביוני. לטענתה, העלאת המחירים מכסה חלק קטן מההתייקרויות שהחברה סופגת בצל עליית מחירי חומרי הגלם. העלאת המחירים אופיינה גם בחו"ל, כמו למשל בפעילות הקפה.
וברבעון הראשון אפשר לראות את ההשפעה של העלאת המחירים. המכירות של שטראוס עלו ב-13.4% ל-1.71 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת מכירות של 1.51 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2022. עלות המכירות נותרה ללא שינוי, ובנטרול גידור סחורות היא עלתה ב-4.9% ל-1.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה.
הרווח הגולמי זינק ב-44.1% ל-660 מיליון שקל ברבעון הראשון, וזאת לאחר שברבעון המקביל ספגה החברה את הנזקים כתוצאה מהשריפה במפעל בצפון.
שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה מ-30.4% ל-38.6% ברבעון הראשון של השנה. הרווח התפעולי זינק ב-205% ל-246 מיליון שקל, שהם 14.4% מהמכירות לעומת 5.4% מהמכירות ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה הרווח זינק ב-684% ל-246 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.