רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש<br>קרדיט: יח"צ
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש קרדיט: יח"צ

הכנסות החברה ברבעון גדלו בכ- 11.5% והסתכמו בכ-45.4 מיליון דולר, לעומת כ-40.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובעת בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות: הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-6.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-34.8 מיליון דולר. התוצאות של מגזר החלקים משקפות את ההתאוששות ההדרגתית של ענף התעופה האזרחי.

הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו בכ-30.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-10.8 מיליון דולר. התוצאות המשופרות במגזר המנועים משקפות את מאמצי השיווק שתורגמו לזכייה במספר פרויקטים בתחום כפי שפרסמה החברה והמשך הפעילות הביטחונית.

הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-53.2% והסתכם בכ-6.4 מיליון דולר (המהווה כ-14.1% מההכנסות) לעומת כ-4.2 מיליון דולר (המהווה כ-10.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי נובע בעיקר מצמיחה בהיקף הפעילות ותמהיל העסקאות.

הרווח התפעולי ברבעון גדל כמעט פי 2 והסתכם בכ-3.7 מיליון דולר (כ-8% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ- 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-4.7% מההכנסות). הרווח התפעולי של מגזר החלקים ברבעון גדל בכ- 15.6% לעומת אשתקד והסתכם בכ- 1.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי של מגזר המנועים גדל בכ- 137.8% לעומת אשתקד והסתכם בכ- 2.7 מיליון דולר.

הרווח הנקי ברבעון גדל בכ- 52% והסתכם בכ-2 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון קוזז עקב הגידול בהוצאות המימון שמקורן בעליית שיעורי הריבית.

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ- 40.3% והסתכם בכ-6.3 מיליון דולר (המהווה כ-14% מסך ההכנסות), לעומת כ-4.5 מיליון דולר (המהווה כ-11.1% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של הקבוצה ליום 31 במרץ, 2023 הסתכם לכ-139.5 מיליון דולר לעומת 137.9 מיליון דולר ליום 31.12.2022, ומהווה כ- 52.8% מסך המאזן.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון לכ-3.8 מיליון דולר, לעומת תזרים של כ-5.6 מיליון דולר אשתקד.

החוב הפיננסי נטו של החברה, ליום 31 במרץ, 2023 הסתכם לכ-76.2 מיליון דולר, לעומת כ-77.7 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר, 2022.

לקבוצת מנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח בהיקף של כ-2 מיליארד דולר.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "המגמה החיובית בענף התעופה שליוותה אותנו במהלך שנת 2022 וממשיכה ללוות אותנו בשנת 2023 משתקפת גם בתוצאות רבעון זה עם עליה הדרגתית בהיקף המכירות ושיפור ברווחיות אל מול רבעונים קודמים. אנו מאמינים כי בשנת 2023 נחזור להיקפי הפעילות של שנת 2019 ואף גבוה מכך. בד בבד אנו ממשיכים להתמודד עם הקשיים בשרשרת האספקה והתארכות של זמני האספקה ופועלים למיתון ההשפעה במקביל לאיתור הזדמנויות שמציאות זו מייצרת. במגזר המנועים אנו מזהים עלייה חדה בביקושים, בין היתר בעקבות המשך הלחימה באוקראינה ושינויים גיאו פוליטיים בעולם, שכבר באים לידי ביטוי עם גידול בהיקפי הפעילות וכניסה לפרויקטים משמעותיים אשר מהווים פריצת דרך בפעילות המגזר, כגון הזכייה הראשונה שלנו בפרויקט מול חיל האוויר האמריקאי שפורסמה לאחרונה. בנוסף, מכירת הקרקע הסמוכה למפעל בבית שמש צפויה לתרום לאיתנות הפיננסית ולהמשך פיתוח העסקים".

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש