חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית מדווחת על תוצאות הרבעון השני של השנה.
ההכנסות המדווחות ברבעון השני הסתכמו בכ-940 מיליון שקל – עלייה של כ-12.3% לעומת הכנסות של כ-837 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו מהרבעון השני של 2021 בסך של כ-86 מיליון שקל, מגידול במכירות בחנויות זהות של כ-17 מיליון שקל וכן מגידול של כ-9 מיליון שקל במכירות זול סטוק, אשר אוחדה לראשונה מאפריל 2021, בקיזוז קיטון הנובע מהגדלת עסקאות בהסדרי קונסיגנציה. המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-2.1% לעומת הרבעון המקביל.
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השני בכ-256 מיליון שקל לעומת כ-230 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-11.4%.
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות הסתכם בכ-66 מיליון שקל לעומת כ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל- ירידה של כ-10.7%. הירידה נובעת בעיקר מהוצאות תפעול בגין חנויות מכר חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות ומעליה בסך של כ-6 מיליון שקל בהוצאות הפרסום של החברה עקב קמפיין פרסומי, בין היתר לקראת חגי פסח ושבועות.
ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ-109 מיליון שקל לעומת כ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-47 מיליון שקל ברבעון השני לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח לתקופה ברבעון השני הסתכם בכ-37 מיליון שקל לעומת כ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ברבעון השני רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ-12.7 מיליון שקל (כ-9.7 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ-14.8 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
החברה רואה בהשקעה ב-A2Z כהשקעה אסטרטגית וכחלק משילוב העגלות החכמות בפעילות הרשת עד סוף שנת 2022.
יתרת המזומן נטו ליום 30 ביוני 2022 הסתכמה בכ-365 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.28 מיליארד שקל, המהווה כ-37.7% מסך המאזן.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "אנו ממשיכים את שנת 2022 במגמת צמיחה, תוך השקעת משאבים משמעותיים בפתיחת חנויות חדשות, התרחבות ואיחוד רשת זול סטוק. אנו ממשיכים להשקיע משאבים בחיזוק השירות ומתן ערך גבוה ללקוחותינו. אנו צופים שגם במחצית השניה של שנת 2022 נמשיך במגמת הצמיחה העסקית שתבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של הרשת."